تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,444,670 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,462,822 |
ارائه الگوی شناسایی و جذب مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر تهران | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 11، شماره 2، مهر 1400، صفحه 71-90 اصل مقاله (1.72 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
بهار مرادی* 1؛ عباس خورشیدی2؛ لطف الله عباسی سروک3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3- استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده پژوهش حاضر، با هدف ارائه الگوی شناسایی و جذب مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفته است. اگر سازمانی فاقد برنامه جذب و بهکارگیری منابع انسانی پرورش یافته متناسب با الزامات کسب و کار کنونی را نداشته باشد، اثربخشی و کارآیی برنامهها و سیاستهای منابع انسانی سازمان لطمات جبران ناپذیری خواهند دید. پژوهشگر برای دستیابی به دو هدف اول، از روش کیفی و برای تحقق هدف سوم، از روش کمی پیمایشی استفاده کرده است. از همین رو، این تحقیق در زمره پژوهشهای آمیخته قرار میگیرد. نمونه بخش کیفی شامل 30 نفر از متخصصان، صاحب نظران آموزش و پرورش و استادان شهر تهران بودند که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی، نمونه با استفاده از جدول مورگان و کرجسی، 134 نفر برآورد گردید که با روش تصادفی انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه محققساخته مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بخش کیفی با استفاده از فرآیند کدگذاری تحلیل شدند. در نهایت 200 شاخص، 17 مولفه و 4 بعد شایستگی مدیریتی، شایستگی اجتماعی، شایستگی فردی و جذب نهایی انتخاب شدند. یافته های بخش کمی نشان داد که نتایج، عیناً موید بخش کیفی است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: شناسایی؛ جذب؛ شایستگی مدیریتی؛ شایستگی اجتماعی؛ شایستگی فردی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 109 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 82 |