تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,342 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,899 |
تحلیل مسیر رابطه باورهای ضمنی هوشی با اهمال کاری دانشجویان نقش واسطه ای اهداف پیشرفت | ||
فصلنامه تحقیقات روانشناختی | ||
دوره 7، شماره 25، خرداد 1394، صفحه 23-35 اصل مقاله (497.07 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
چکیده | ||
چکیده اهمال کاری تحصیلی در جامعه دانشگاهی امری رایج است و می تواند به استرس و دیگر مشکلات روانی منجر شود. به لحاظ پایه های تجربی و نظری به سازه اهمال کاری تا دیگر سازه های روان شناختی کمتر توجه شده است. با عنایت به اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه باورهای ضمنی هوشی و اهمال کاری با نقش واسطه ای اهداف پیشرفت در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول انجام شد. به همین منظور بر اساس جدول مورگان، تعداد ۳۷۵ نفر به عنوان نمونه به طور تصادفی انتخاب شدند و مقیاس های اهمال کاری (لی، ۱۹۸۶)، نظریه ضمنی هوش (عبدالفتاح و بیتس، ۲۰۰۶)، و هدف پیشرفت (الیوت و مک گریگور، ۲۰۰۱) را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار AMOS و روش تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد که باورهای افزایشی به هوش از مسیر اهداف تسلط، رابطه منفی و معناداری با اهمال کاری دارد. شاخص های مدل نشان دادند که مدل مفهومی پیشنهادی از برازندگی لازم برخوردار است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: اهمال کاری؛ باورهای ضمنی هوشی؛ اهداف پیشرفت | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 13 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 27 |