تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,840 |
تدوین استانداردهای عملکرد اعضای هیأتعلمی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظریه داده بنیاد | ||
فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 4، اسفند 1400، صفحه 75-89 اصل مقاله (596.75 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2022.691136 | ||
نویسندگان | ||
معصومه میرزاخانی1؛ امیرحسین محمودی* 2؛ مریم مصلح3 | ||
1مدیریت آموزشی ، گروه علوم انسانی و مدیریت ، تهران غرب ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت آموزشی و آموزش عالی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3دانشیار رشته ریاضی کاربردی ، گروه مدیریت ،دانشکده مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ،تهران ،ایران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش ارائه الگوی استانداردهای عملکرد اعضای هیأتعلمی است. تا به ایجاد سیستم استانداردها در عملکرد دست یابد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر دادهها، آمیخته و نوع مطالعه در بعد کیفی، " داده بنیاد" با رویکرد نظاممند است و در بعد کمی پیمایشی است. حجم نمونه کیفی 15 نفر از مدیر گروههای آموزشی و نمونهگیری هدفمند و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختارمند است. در بخش کمی 30 نفر از اعضای هیئتعلمی شرکت نمودند که نمونهگیری بهصورت تصادفی انجام شد و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخت بود. این پژوهش: پس از تحلیل مصاحبهها و تعاریف نظری به مدل پارادایمی دستیافت. این موضوع در پی مدیریت عملکرد به انتظارات میپردازد، انتظاراتی که ابزار تأمین آن، شایستگیها هستند. در زمینهای از نیمرخهای شغلی، استانداردهای ایزو مدیریت منابعانسانی و مدلهای شایستگی، درحالیکه شرایط مداخلهگر مانند دستورالعملها و سیاستگذاریهای خرد و کلان، میتوانند شاخصها را تحت تأثیر قرار دهند. سپس مقولههای حاصل از کدهای باز، محوری و انتخابی و زیر مؤلفههای آنها و راهبردهای پژوهش و پیامدهای اجرای این الگو در عملکرد شکل گرفت. سه مؤلفه اصلی و دوازده شاخص شناسایی شد. رتبهبندی شاخصها به ترتیب: در بعد ارائه خدمات مشاورهای: مؤلفههای شایستگی روابط خارجی، میان فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و فناوری، در بعد پژوهش: شایستگی ارتباطی، فناوری نوین، نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی و شایستگی شناختی و در بعد آموزش: کیفیت تدریس، شایستگی معنوی، روانشناختی و مدیریتی رتبهبندی شدند. | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژگان: استاندارد؛ عملکرد؛ اعضای هیأتعلمی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 144 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 183 |