| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,571,692 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,272,795 |
طراحی الگوی مربیگری تعاملی در سازمان های دولتی ایران | ||
| فصلنامه مدیریت توسعه و تحول | ||
| مقاله 1، دوره 14، شماره 48، خرداد 1401، صفحه 1-12 اصل مقاله (376.9 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| ابریشم رشیدزاده دوان1؛ محمد عطایی* 2؛ مهدی الوانی3؛ ناصر حمیدی4 | ||
| 1دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین،گروه مدیریت، قزوین، ایران | ||
| 2استادیار، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه ازاد اسلامی، قزوین، ایران (عهدهدار مکاتبات) | ||
| 3استاد، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی ، قزوین، ایران | ||
| 4استاد، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر شناسایی تعاملات اثربخش مربیگری سازمانی در بستر های چهارگانه اجتماعی-فرهنگی، سازمانی، شغلی و فردی و با تاکید بر رویکردهای سه گانه پیشنگر، یادگیری و حل بحران است. نوع این پژوهش بنیادی و از بعد هدف اکتشافی است. روش پژوهش، توصیفی(غیر آزمایشی) می باشد. جامعه آماری پژوهش کارشناسان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران است و نمونه در دسترس و مورد مطالعه پژوهشگر کارشناسان سازمان تربیت بدنی استان بوشهر با حجم نمونه 53 نفر است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با استفاده از طیف پنج گانه لیکرت است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و نرم افزار SPSS صورت گرفته است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که تعاملات اثربخش مربیگری کدامند و میزان اثربخشی آن ها در هر یک از بستر ها و رویکردهای پژوهش چقدر است. نهایتا الگوی مربیگری تعاملی ارائه شده است که برخلاف سایر الگوها، مربیگری اثربخش را تعاملی بین مربی و یادگیرنده می داند و آن را در بسترها و با رویکردهای متفاوت مطالعه می کند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مربیگری سازمانی؛ تعامل؛ یادگیری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 349 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 456 |
||