- اکبرپور سراسکانرود، محمد؛ رحیمی، محسن؛ محمدی، فاضل (1390). سنجش تأثیرات گسترش گردشگری بر توسعه پایدار، مطالعه موردی شهرستان هشترود. فصلنامه برنامهریزی منطقهای. 1 (3)، 104-93.
- برکپور، ناصر؛ جمشیدی، محمدجواد؛ کلانتری، خلیل (1397). تحلیل اثرات فضایی جاذبههای گردشگری بر خدمات گردشگری شهر مشهد. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری. 13 (23)، 38-1.
- پاپلی یزدی، محمدحسین؛ سقایی، مهدی (1382). گردشگری و تبارشناسی. فصلنامه تحقیقات جغرافیایی. 18 (68)، 49-24.
- پرهیزگار، فرهاد؛ پارام، افشین؛ صفاری راد، علی (1395، شهریور). نقش مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری شهر سرعین. سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، اقتصاد و علومانسانی، مشهد.
- جبریان، بهرام؛ خیایی تول، جواد (1392). توسعه مدلی جهت تبیین تأثیر سازههای بازاریابی مدیریت شهری بر تمایلات رفتاری نسبت به مقاصد گردشگری. فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری. 1 (3)، 52-37.
- چهار بالش، مریم (2/6/1390). اقتصاد جهانگردی در ایران. روزنامه جامجم، شماره چهار.
- حیدری چیانه، رحیم؛ صنوبر، ناصر؛ سعدلونیا، حسن (1394). تحلیلی بر نقش تصویر برند بر توسعه گردشگری، مطالعه موردی کلانشهر تبریز. مجله پژوهشهای برنامهریزی شهری، 6 (22)، 94-79.
- دیواندری، علی؛ کرمانشاه، علی؛ اخلاصی، امیر (1391). ارائه مدل برندسازی برای کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، گردشگری و ورزشی کشور با رویکرد بومی بر اساس تئوری مبتنی بر دادهها. پژوهشنامه بازرگانی. 17 (65)، 64-27
- دیو سالار، اسدالله؛ توکلی، میثم؛ خادمی، امیرحسین (1393، آبان). نقش مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری نمونه موردی شهر ساحلی نور. ششمین کنفرانس بینالمللی مدیریت شهری. مشهد.
- رکنالدین افتخاری، عبدالرضا؛ مهدوی، داود (1384)، راهکارهای توسعه گردشگری روستایی با استفاده از مدل SWOT دهستان لواسان کوچک. فصلنامه مدرس علومانسانی. 10 (2)، 30-1.
- زنگی آبادی، علی و دیگران (1391). بررسی و تحلیل فضاهای گردشگری شهر ارومیه. فصلنامه علمی، پژوهشی فضای جغرافیایی. 12 (39)، 93-77.
- سیفالدینی، فرانک و دیگران (1389). سنجش کیفیت و ظرفیت گردشگری شهری بر اساس الگوی رفتاری گردشگران و جامعه میزبان نمونه مورد شهر اصفهان. نشریه پژوهشهای جغرافیای انسانی. 42 (1)، 87-67.
- شربتیان، محمود (1390). تأملی بر گردشگری شهری در ایران و ارائة راهکارهایی در توسعة پایدار این صنعت شهری. ویژهنامة علمی ترویجی انسان و فرهنگ (شهر و فرهنگ). 1 (2)، 18 -1.
- ضرغام بروجنی، حمید؛ بارزانی، هلیا (1392). آسیبشناسی برند گردشگری در ایران. تحقیقات بازاریابی نوین. 3 (11)، 80-63.
- مطیعی لنگرودی، سید حسن؛ رضائیۀ آزادی، مریم (1392). ارزیابی آثار اقتصادی گردشگری از دیدگاه جامعۀ میزبان در تفرجگاه بندر ارومیه. فصلنامه فضا و توسعۀ روستایی. 2 (2)، 91-75.
- منصوری، علی (۱۳۸۷). گردشگری و توسعه پایدار. مجله آموزش جغرافیا. 18 (63)، 41-36.
- منوریان، عباس و دیگران (1392). مدل فرایندی برندسازی شهری برای کلانشهرهای ایران. فصلنامه مدیریت دولتی. 4 (1)، 63-41.
- یوسفی، اعظم؛ سلیمی، سروه؛ حسنکاری، فاطمه (1397، خرداد). تبیین عوامل مؤثر بر توسعة گردشگری در مناطق کلانشهری ایران (نمونه موردی: کلانشهر رشت). سیزدهمین کنگره انجمن جغرافیایی ایران. تهران.
- Anholt, S. (2004). Editor’s Foreword to the First issue. Place Branding and Public Policy. 1 (1), 4-11.
- Asli, D.A. Tasci (2018). Testing the cross-brand and cross-market validity of a consumer-based brand equity (CBBE) model for destination brands. Tourism Management. 65. April, 143-159.
- Bass, S. & Dalal-Clayton, B. (2012). Sustainable Development Strategies: A Resource Book. London: Routledge.
- Blain, C.; Levy, S.E. & Ritchie, J.B. (2005). Destination branding: Insights and practices from destination management organizations. Journal of Travel Research. 43 (4), 328-338.
- Hall, C.M. (2010). Trends in ocean and coastal tourism: the end of the last frontier? Ocean Coast Manage. Trends Ocean Ind. 44 (9), 601–618.
- Hall, D.R. (2000). Tourism as sustainable development? The all Albanian experience of transition. International Journal of Tourism Research. 2 (1), 31- 46.
- Kavaratzis, M. & Ashworth, G.J. (2006). City branding an effective assertion of identity or a transitory marketing trick?. Place Branding. 2 (3), 183-194.
- Khan, J.; Maltezou, V. & He, C. (2019). The role of destination brand image and revisit intention on tourist spending. In Strategic Innovative Marketing and Tourism (pp. 371-376). Springer: Cham. (DOI:10.1007/978-3-030-12453-3_42)
- Lee, T.H. & Liu, R.T. (2011). Strategy formulation for the recreational areas of Central Taiwan: An application of SWOT analysis. Journal of Hospitality. Management and Tourism. 2 (3), 38-47.
- Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Placemarketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States. Helsinki: University of Technology.
- Roa, E. & Villares, M. (2008). Public perceptions for evaluating beach quality in urban and semi-natural environments. Ocean & Coastal Management. 51 (4), 314-329.
- Wang, Y.J.y Wu, C. & Yuan, J. (2010). Exploring visitors' experiences andintention to revisit a heritage destination:The case for Lukang, Taiwan. Journal of Quality Assurance in Hospitality &Tourism. 11 (3), 162-178.
- Weaver, D. & Lawton, L. (2006). Tourism Management. 2nd Edition. NewYork: Wiley.
|