| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,565,449 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,270,213 |
طراحی مدل توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس ایران | ||
| فصلنامه علوم ورزش | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 تیر 1401 | ||
| نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| معصومه محمدبیگی1؛ شهاب بهرامی* 2؛ حسین عیدی3؛ کورش ویسی4 | ||
| 1دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمانشاه، دانشگاه ازاد اسلامی ،کرمانشاه، ایران. | ||
| 2استادیارگروه مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران. | ||
| 3استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران | ||
| 4استادیار گروه مدیریت ورزشی،گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجستة حوزة مدیریت ورزشی متخصص در حوزة ورزش مدارس و همچنین مدیران اداره تربیتبدنی وزارت آموزش و پرورش بودند که این افراد، به صورت هدفمند(از نوع معیاری) برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (17 مصاحبه با 17 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (22 گویه و در قالب سه راهکار آموزشی، راهکار فردی و راهکار سازمانی) در بین معلمان ورزش استان کرمانشاه توزیع گردید. از شاخصهای کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع دادهها (طبیعی و یا غیرطبیعی بودن) استفاده و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازهگیری و مدل ساختاری از نرمافزارهای SPSS نسخة 24، Smart PLS نسخة 2.0 و نرم افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. نتایج نشان داد که 27 کد مفهومی و 5 مقولة اصلی، از مهمترین شاخصهای توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه میباشد. همچنین مشخص گردید که به ترتیب شاخصهای معلم ورزش، کانونهای ورزشی، قهرمانی، مالی و امکانات ورزشی از شاخصهای توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه میباشد. بنابراین توجه به انتخاب معلمان شایسته، جزء مهمترین برنامهها و سیاستهای متولیان ورزش دانشآموزی میتواند باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| امکانات؛ توسعهیافتگی؛ کانون ورزشی؛ مالی؛ معلم ورزش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 192 |
||