تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,247 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,894 |
اهمیت بهره مندی از الگوهای پایدار در مدارس به منظور ایجاد احساس ایمنی در دانش آموزان( نمونه- موردی: تحلیل مدارس مقطع متوسطه منطقه 22 شهرداری تهران) | ||
معمار شهر | ||
دوره 1، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 71-82 اصل مقاله (1.03 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حامد صرافیان* 1؛ نیلوفر نیکقدم2 | ||
1دانش آموختهی کارشناسی ارشد، گروه معماری، دانشکده هنر و معماری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2استادیار، گروه معماری، دانشکده هنر و معماری، واحد تهران - جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
مدارس به عنوان کانون اولیه و تاثیرگذار در تعاملات اجتماعی فرزندان محسوب میشوند، بنابراین این مکانها باید از ایمنی کافی برخوردارباشند. فضاهایی که دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی، ذهنی و اجتماعی افراد را دارا باشند تا کیفیت زنگی را ارتقا دهند. درسالهای اخیر الگوهای معماری پایدار باهدف ایجاد ایمنی محیطی و روانی درصدد بهبود بخشیدن به سطح کیفی زندگی بوده است. در پژوهش حاضر هدف برآن است تا با تحلیل در مدارس مقطع متوسطه بهعنوان بخشی از فضاهای آموزشی شهرتهران، میزان موفقیت مدارس در ایجاد فضاسازی بر- حسب الگوهای معماری پایدار در راستای ایجاد احساس ایمنی از دیدگاه دانشآموزان پرداخته شود.. روشمطالعه، پیمایشی تحلیلی است که - برای جمعآوری اطلاعات ازمطالعات میدانی، پرسشنامه ونرمافزار استفادهشدهاست. نتایج گویای آن است که وضعیت طراحی کالبدی معماری، کیفیت هوای داخلی، بهینهسازی مصرف انواع منابع پایه محیطزیست پایینترازحدمتوسط ومتغییرهای محل موقعیت ساختمان، فضای سبزدرحد متوسط قرار دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
ایمنی؛ الگوی پایداری؛ دانش آموزان؛ مدارس؛ تهران | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 241 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 185 |