تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,945 |
شناسایی ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای (سهولت کسب و کار) | ||
مدیریت کسب و کار | ||
مقاله 1، دوره 14، شماره 54 - شماره پیاپی 2، تیر 1401، صفحه 1-21 اصل مقاله (881.89 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد جواد زنگنه اینالو1؛ مجتبی معظمی* 2؛ اسماعیل کاوسی3؛ محسن عامری شهرابی3 | ||
1گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده هدف اصلی پژوهش شناسایی ابعاد و مؤلفههای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای است. بخش کیفی در دو گام به شناسایی ابعاد و مؤلفهها با تکنیک تحلیل مضمون و بخش کمی با تحلیل کیو (روش آمیخته) انجام گرفت. نتایج کیفی برای 20 نفر از خبرگان ارسال گردید. روش کار نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی است. نرم افزار بخش کیفی مکس کیودا و بخش کمی SPSS است. پس از جمع آوری نتایج، کارتها توزیع و اندازه کفایت دادهها با استفاده از آزمون کرویت بارتلت و آزمون کیزر-میر- اولکین تایید و استخراج عاملها با استفاده از چرخش واریماکس صورت گرفت. نتایج تحلیل منجر به استخراج 7 بعد: "فلسفه ذهن و یادگیری"؛ "قوه/چرخه یادگیری و زمینه سازی آن"؛ "قوه تفکر و پرورش آن"؛ "نقش مغز در یادگیری"؛ "مکانیسمهای فعال سازی مغز و حافظه"؛ "تبدیل و انتقال چندگانه داده ها"؛ و "الگوها/مدارها و تصاویر عصبی" شناسایی و استخراج گردیدند. کلمات کلیدی: هویت حرفه ای، آموزش زبان انگلیسی، یادگیری، کسب و کار | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی: هویت حرفه ای؛ آموزش زبان انگلیسی؛ یادگیری؛ کسب و کار | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 105 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 167 |