- اسکندری ثانی، محمد؛ رضایی، ابراهیم (1397). آیندهپژوهی مدیریت شهری زمینه ساز تحقق رقابت پذیری در عرصهی گردشگری (مطالعهی موردی: شهر اصفهان). نشریهی مطالعات نواحی شهری. 5 (13)، 16-1 DOI:JUSG.2019. 1966/10.22103.
- بیراوندزاده، مریم؛، درویشی فهد، آیت اله؛ نجفی، اسماعیل (1400).آینده پژوهی وضعیت گردشگری ورزی طبیعت محور در استان لرستان. جغرافیا و روابط انسانی. 3 (4)، 120-109.
- تقی نژاد، کاظم؛ یزدانی، سعید؛ شیخ الاسلامی، علیرضا؛ ملک حسینی، عباس (1399). رویکرد آینده پژوهانه به بازافرینی خلاق بافت تاریخی شهر گرگان. فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای). 10 (۳۹).
- ده ده زاده سیلابی، پروین؛ احمدیفر، نرگس (1398). تعیین پیشرانهای کلیدی موثر بر توسعهی گردشگری با رویکرد آینده پژوهی (مطالعهی موردی: شهرستانهای استان مازندران). جغرافیا و پایداری محیط. 9 (30)، 89-73.
- روزنبرگ، الکزاندز (1384). درآمدی جدید به فلسفه علم. ترجمه علی حقی. تهران: نشر آسمان خیال.
- زالی، نادر؛ عطریان، فروغ (1395). تدوین سناریوهای توسعهی گردشگری منطقهای بر اساس اصول آیندهپژوهی (مورد مطالعه: استان همدان). آمایش سرزمین. 8 (1)، 131-107. Doi 10.22059/Jtcp.2016.59147
- سلطانی، مهرداد؛ منصوری، سید امیر؛ فرزین، احمد علی (1391). تطبیق نقش الگو و مفاهیم مبتنی بر تجربه در فضای معماری. مجله باغ نظر. 9 (21)، 14-3.
- علی اکبری، اسماعیل؛ پوراحمد، احمد؛ جلالآبادی، لیلا (1399). شناسایی پیشرانهای موثر بر وضعیت آیندهی گردشگری پایدار شهر کرمان رویکرد آیندهپژوهی. فصلنامهی گردشگری و توسعه. 7 (1)، 178-156. Doi: Tms.2020 .33013.1953/10.22054
- گولد، جولیوس؛ کولب، ویلیام (1392). فرهنگ علوم اجتماعی. ترجمه باقر پرهام. تهران: نشر مازیار.
- لازی، جان (1377). درآمدی تاریخی به فلسفۀ علم. ترجمة علی پایا. تهران: انتشارات سمت.
- میری، غلامرضا؛ حسین زهی، اسماعیل (1401). بررسی وضعیت مولفههای گردشگری خلاق در شهر چابهار و نقش آن در توسعهی پایدار شهری. مجلهی جغرافیا و روابط انسانی. 4 (16)، 46-30.
- مسیبیان ریزی، مهدی؛ مسیبی، سمانه (1400). تحلیل نقش توسعهی گردشگری خلاق شهری در افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان. مجله مطالعات گردشگری. 16 (55)، 355-323.
- نصر، طاهره (1398). شناسایی عوامل کلیدی موثر بر گردشگری در کلانشهر شیراز با رویکرد آیندهپژوهی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی شهری. 10 (37)، 66-55.
- نظمفر، حسین؛ علی بخشی، آمنه (1400). آیندهپژوهی برنامهریزی توسعه گردشگری (نمونه موردی استان اردبیل). نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی. 21 (63)، 79-59. 10.52547/jgs.21.63.59.
- هلد، دیوید (1397). مدلهای دموکراسی. ترجمه عباس مخبر. تهران: نشر روشنگران و مطالعات زنان.
- Aksit Asik, N. (2014). Creative Tourism. The Journal of International Social Research. 7 (31), 786-795.
- Ali, F.; Ryu, K. & Hussain, K. (2016). Influence of experiences on memories, satisfaction, and behavioral intentions: A study of creative tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing. 33 (1), 85-100.
- Azilah, K. (2016) The spirituality of green travel and tourism. International Journal of Tourism and Spirituality. 1 (1), 116- 124. 10.22133/IJTS.2016.43080
- Babaee Hemmat, R. & Abbasi, B. (2013). Cretie tourism entrepreneurship in Rasht, Advance in environmental Bio; Ogy.7 (8), 2006-2012.
- Babbie, R.R (2007). The Practice of Social Research. U.S: Thomson Wadsworth.
- Bastenegar, M. & Hassani, A. (2018). Tolerance; A spiritual strategy or a strategic spirituality in development of creative tourism. Bagh-e Nazar. 15 (60), 38-50.
- Chang, L.-L., F.; Backman, K. & Chih Huang, Y. (2014). Creative tourism: A preliminary examination of creative tourists’ motivation, experience, perceived value and revisit intention. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research. 8 (4), 401-419. https://doi.org/10.1108/IJCTHR-04-2014-0032.
- Chen, Ch.-Fu, Chou, Sh.-H. (2019). Antecedents and consequences of perceived coolness for generation Y in the context of creative tourism - A case study of the pier 2 art center in Taiwan. Tourism Management. 72, June, 121-129. Https://Doi. Org /10.1016/J.Tourman.2018.11.016.
- Citation Jelinčić, D.A. & Žuvela, A. (2012). Facing the challenge? creative tourism in Croatia. Journal of Tourism Consumption and Practice. 4 (2), 78-90. Http://Hdl.Handle.Net/ 10026.1/11694.
- Cooper, Ch.; Wanhill, S.; Fletcher, J. & Gilbert, D. (2005). Tourism: Principles and Practice. 2nd Edition. New York: Longm.
- Creaco, S. & Querini, G. (2003, August). The role of tourism in sustainable economic development. 43rd Congress of the European Regional Science Association. Jyväskylä, Finland.
- Edwards, D. & Griffin, T. (2011). Urban tourism research developing an Agenda. Annals of Tourism Research. 35 (4), 1032-1052. DOI:10.1016/j.annals.2008.09.002.
- Ferreira, A. ; Salvado, J.; Serra, J. & Noemi, M. (2020). The creative and cultural tourism ecosystem: A conceptual model. Dos Algarves - A Multidisciplinary Journal. Http://Hdl.Handle.Net/ 10174/29074.
- Florida, R. (2002). The Rise of The Creative Class: AND How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life. Canadian Public Policy. 29 (3), 2-10. DOI:10.2307/3552294.
- Galvaz, P.J.C.; Pemberthy, L.; Jesus Miguel Virul, M. & Lopez-Guzman, T. (2020). Segmentation of tourists that visit the city of Popayán (Colombia) according to their interest in its Gastronomy. Journal of Culinary Science &Technology. 19 (2),1-22. Doi:10.1080 /15428052.2020.1738298.
- Hempel, C. (1965). Aspects of Scientific Explanation. New york: The Free Press. DOI:10.1086/288305.
- Hemple, C.G., & Ppenheim, P. (1948). Studies in the logic of explanation. Philosophy of Science. 15 (2), 75-135.
- Hung, W.L., Lee, Y.J. & Huang, P.H. (2016). Creative experiences, memorability, and revisit intention in creative tourism. Current Issues in Tourism. 19 (8), 763-770.
- Jelinčić, D.A., & Žuvela, A. (2012). Facing the challenge? creative tourism in Croatia. Journal of Tourism Consumption and Practice Volume. 4 (2), 78-90.
- Koo, C.; Shin, S.; Kim, K.; Kim, C. & Chung, N. (2013). Smart tourism of the Korea: A case study. 17th Pacific Asia Conference on Information Systems, PACIS. Jeju Island, Korea, Republic of.
- Lee, I. & Lee, K. (2015). The Internet of Things (Iot): Applications, investments, and challenges for enterprises. Business Horizons. 58 (4), 431-440. Https://Doi.Org /10.1016/ J. Bushor.2015.03.008.
- Mareque, M.; De Prada Creo, E.; Álvarez-Díaz, M. (2021). Exploring creative tourism based on the cultural and creative cities (C3) index and using bootstrap confidence intervals. Sustainability. 13 (9), 45-51. https://doi.org/10.3390/su13095145.
- Marques, L., & Borba, C. (2017). Co-creating the city: Digital technology and creative tourism. Tourism Management Perspectives. 24, 86-93: DOI:10.1016/j.tmp.2017.07.007
- Marujo, N.; Borges, M. Do R. & Serra, J. (2020). Tourism, culture and creativity: The case of the creatour project in the Alentejo/Portugal region. Advances In Tourism, Technology And Smart Systems Conference. 691-704, Doi:10.1007/978-981-15-2024-2_59, Corpus Id: 214033239.
- Ozel, C. H. (2015). Marketing to children in tourism industry: Descriptive analyusisof kid-friendly hotels practices in Turkey. Marketing Places and Spaces, (Advances In Culture, Tourism And Hospitality Research). 10. June, 193-208. Https://Doi.Org/10.1108/S1871-317320150000010014.
- Pearce, Douglas. G. & Butler, Richard. W. (1993). Tourism Research: Critiques and Challenges. London: Routledge.
- Richards, G. & Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: A solution to the serial reproduction of culture?. Tourism management. 27 (6), 1209-1223.
- Richards, G. & Marques, L. (2012). Exploring creative tourism. Introduction Journal of Tourism Consumption and Practice. 4 (2), 144- 158.
- Richards, G., Raymond, C. (2000). Creative Tourism. In Atlas News. 23. January, 16- 20.
- Chhewang, R. Walter J.V. Vermeulen & Pieter, G. (2007). Ecotourism as a mechanism for sustainable development: The case of Bhutan. Environmental Sciences. 4 (2), 109-125. DOI: 10.1080/15693430701365420. https://doi.org/10.1080/15693430701365420.
- Rosentraub, M.S. & Joo, M. (2009). Tourism and economic development: Which investments produce gains for regions. Tourism Management. 30 (2), 759–770. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.11.014.
- Ruben, D.-H. (1992). Explaining Explanation. London, New York: Routledge.
- Ross, D. & Saxena, G. (2019). Participative co-creation of archaeological heritage: Case insights on creative tourism in Alentejo. Portugal, November 2019. Annal of Tourism Research. 79. November 2019, 102-790. DOI:10.1016/j.annals.2019.102790.
- Shafiei, Z., Farokhian, F. & Mirqad, L. (2014). Isfahan as a creative cities handicrafts with a tourism development approach. International Journal of Geographical Society. 12 (43), 251-278.
- Siow-Kian, T.; Shiann-Far, K. & Ding-Bang, L. (2013). A model of creative experience’ in creative tourism. Annals of Tourism Research. 41 April 2013, 153–174. DOI: 10.1016/j.annals.2012.12.002.
- Sleuwaegen, L. & Boiardi, P. (2014). Creativity and regional innovation: Evidence from EU regions. Research Policy. 43(9), 1508-1522.
- Smith, A. (2005). Conceptualizing city image change: The "re-imaging" of Barcelona. Tourism Geographies. 7 (4), 398-423.
- Smith, M. (2007), Tourism, Culture and Regeneration. UK: Oxford, Cabi Press.
- Sokolov, A. & Chulok, A. (2016). Priorities for future innovation: Russian S&T foresight 2030. Futures. 80. June 2016, 17-32. DOI: 10.1016/J.FUTURES.2015.12.005.
- Sowar. B. (1998). Urban Management in Development Countries. [N. P].
- Werner, S. & Tankard. J. (2008). Communication Theories. Dehghan (Trans.). Tehran: University of Tehran.
- Tan, S.K.; Kung, Sh. & Luh, D.B. (2013). A model of ‘creative experience’ in creative tourism. Annals of Tourism Research. 41. April 2013, 153-174. https://doi.org /10.1016/j.annals.2012.12.002.
- UNESCO. (2008). UNESCO Creative Cities Network (2008) Towards Sustainable Strategies for Creative Tourism: Discussion Report of the Planning Meeting for 2008. International Conference on Creative Tourism Santa Fe. New Mexico. U.S.A. October 2527. 2006. Availablefrom: http://portal.unesco .org/culture/fr/es/34633/11848588553oct2006_meeting_report.pdf/oct2/06_meeting_report.pdf.
- Vander D, V. R. (2005). Tourisms Capes: An Actor-Network Perspective on Sustainable Tourism Development. Wageningen: WUR Wageningen.
60. Zhang, Y. & Xie, P.F. (2019). Motivational determinates of creative tourism: a case study of Albergue art space in Macau. Current Issues in Tourism. 22 (20), 2538-2549.
|