| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,019 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,265,981 |
واکاوی ابعاد و مولفههای شایستگیهای پژوهشی معلمّان از نظر صاحب نظران و خبرگان خارجی و داخلی: یک پژوهش کیفی | ||
| پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
| دوره 12، شماره 1، مرداد 1401، صفحه 143-162 اصل مقاله (628.09 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سمیه طولابی فرد1؛ نادر برزگر* 2؛ سعید علیزاده3 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی. دانشکده مدیریت. واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران. | ||
| 2عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر | ||
| 3استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران. ایران. | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر، با هدف واکاوی ابعاد و مولفههای شایستگیهای پژوهشی معلمّان از نظر صاحب نظران و خبرگان خارجی و داخلی انجام شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه جمع آوری دادهها به شکل کیفی بود. جامعه آماری مورد پژوهش در بخش داخلی شامل نظریات و دیدگاههای صاحب نظران و متخصصان در اسناد مکتوب و چاپ شده معتبر مانند کتابها و مقالات و همچنین خبرگان، اساتید، متخصصان حوزه علوم تربیتی و مدیران ارشد آموزش و پرورش تا اشباع نظری 17 نفر بود و در بخش خارجی شامل نظریات و دیدگاههای صاحب نظران و متخصصان بود که نظریات آنها در اسناد مکتوب و چاپ شده معتبر مانند کتابها و مقالات استخراج گردیدند. نمونههای پژوهش در هر دو بخش داخلی و خارجی به روش هدفمند انتخاب گردید. ابزار گردآوری دادهها در بخش داخلی فرم فیش برداری و فرم مصاحبه نیم ساختار یافته و در بخش خارجی فرمهای فیش برداری بود. همچنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها ازکدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. براساس نتایج پژوهش شایستگیهای پژوهشی معلمان از نظر صاحب نظران و متخصصان داخلی و خارجی در قالب 15 مولفه کلی طبقهبندی شدند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پژوهش؛ شایستگیهای پژوهشی؛ معلم | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 110 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 202 |
||