تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,550,272 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,694,639 |
اقدام پژوهی :چگونه میتوانم با توجه به کاربرد دستسازهها عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال کاستی توجه و تمرکز(آهسته گام) را افزایش دهم | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 12، شماره 1، مرداد 1401، صفحه 163-180 اصل مقاله (665.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سودابه عضدالملکی* 1؛ سیده فاطمه باریکانی2 | ||
1استادیار و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، ایران. | ||
2دانش آموخته کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر، این بود که چگونه میتوانم با توجه به کاربرد دستسازهها عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال کاستی توجه- و تمرکز(آهسته گام) را افزایش دهم که این دانش آموزان آهسته گام دوره ابتدایی در منطقه 5 شهر تهران است. که بر اساس جدول مورگان تعداد 300 نفر از آنان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند.از این تعداد، 30 نفر بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه گواه (15نفر) انتخاب شدند. در این پژوهش ابزار گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور، پرسشنامه استاندارد اختلال کاستی توجه – تمرکز سوانسون و همکاران (1980) و مقیاس ارزیابی کاربرد دست سازهها استفاده شده است. از آمار استنباطی شامل آزمون همبستگی پیرسون جهت تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها نشان داد اختلال کاستی توجه و تمرکز (اختلال توجه-بیش فعالی) با عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام رابطه منفی و کاربرد دستسازهها با عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام رابطه مثبت دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کودکان آهسته گام؛ اختلال کاستی توجه - تمرکز؛ عملکرد تحصیلی؛ دست سازهها | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 376 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 235 |