| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,564,254 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,824 |
اقدام پژوهی :چگونه میتوانم با توجه به کاربرد دستسازهها عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال کاستی توجه و تمرکز(آهسته گام) را افزایش دهم | ||
| پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
| دوره 12، شماره 1، مرداد 1401، صفحه 163-180 اصل مقاله (665.41 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سودابه عضدالملکی* 1؛ سیده فاطمه باریکانی2 | ||
| 1استادیار و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، ایران. | ||
| 2دانش آموخته کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف از تحقیق حاضر، این بود که چگونه میتوانم با توجه به کاربرد دستسازهها عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال کاستی توجه- و تمرکز(آهسته گام) را افزایش دهم که این دانش آموزان آهسته گام دوره ابتدایی در منطقه 5 شهر تهران است. که بر اساس جدول مورگان تعداد 300 نفر از آنان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند.از این تعداد، 30 نفر بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه گواه (15نفر) انتخاب شدند. در این پژوهش ابزار گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور، پرسشنامه استاندارد اختلال کاستی توجه – تمرکز سوانسون و همکاران (1980) و مقیاس ارزیابی کاربرد دست سازهها استفاده شده است. از آمار استنباطی شامل آزمون همبستگی پیرسون جهت تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها نشان داد اختلال کاستی توجه و تمرکز (اختلال توجه-بیش فعالی) با عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام رابطه منفی و کاربرد دستسازهها با عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام رابطه مثبت دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کودکان آهسته گام؛ اختلال کاستی توجه - تمرکز؛ عملکرد تحصیلی؛ دست سازهها | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 384 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 243 |
||