تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,329 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,945 |
مدل ساختاری-تفسیری انگیزش خدمات عمومی در بخش آموزش عالی | ||
مدیریت کسب و کار | ||
مقاله 14، دوره 15، شماره 58، تیر 1402، صفحه 261-283 اصل مقاله (940.36 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد رضا لطف اله همدانی1؛ احمد ودادی* 2؛ کاوه تیمورنژاد2 | ||
1گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش ارائه مدل ساختاری-تفسیری انگیزش خدمات عمومی در بخش آموزش عالی می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف توسعه ای بوده و در دو فاز انجام گردید. نخست با استفاده از روش کیفی فراترکیب و با غربالگری، مطالعه، کُدگذاری علمی و نظام مند 86 مقاله معتبر پیشین، ابعاد، مولفه ها و شاخصهای مدل انگیزش خدمات عمومی شناسایی و با روش دلفی اعتباریابی گردید. روایی و پایایی از طریق ابزار ارزیابی گلین، روایی صوری و محتوا و توافق بین دو کدگذار و ضریب کاپا تایید شد. در فاز دوم پژوهش، از مدل ساختاری-تفسیری و نظرخواهی از 12 نفر از خبرگان دانشگاهی، سطح بندی و ترسیم روابط تعاملی مولفه ها انجام گردید. یافته ها نشان میدهد مولفه های سطح اول مدل شامل (عناصر تاثیرپذیر) ویژگی های رفتاری و محرکهای اجتماعی و در سطح دوم (عناصر ساختار داخلی) تمایلات درون سازمانی و ارزشهای مادی و در سطح سوم (عناصر تاثیرگذار) تمایلات بیرون سازمانی و ارزشهای معنوی می باشند. این پژوهش با سطح بندی و تعیین اولویت مولفه های موثر در انگیزش خدمات عمومی در بخش آموزش عالی میتواند کمک بسیار مفیدی برای معرفی زیرساختهای لازم جهت استقرار انگیزش خدمات عمومی در اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی و عمومی فراهم آورد. | ||
کلیدواژهها | ||
انگیزش خدمات عمومی؛ اعضای هیات علمی؛ دانشگاه های دولتی و عمومی؛ بخش آموزش عالی؛ مدل ساختاری-تفسیری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 583 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 47 |