تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,207 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,879 |
نقش گرافیک تعاملی در تولید پیامهای چندمعنایی در دوران معاصر | ||
نقش مایه | ||
دوره 1، شماره 2، شهریور 1401، صفحه 23-33 اصل مقاله (1.09 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مسعود همتی وینه1؛ محمد خزایی* 2؛ غلامعلی حاتم3 | ||
1دانشجوی دکتری پژوهش هنر، گروه هنر، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2استاد گروه هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
3استاد گروه هنر، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
امروزه پیشرفت درفنآوری اطلاعات و ارتباطات و دگرگونیهای جدید در فرهنگسازی، فرصتهایی را برای خلق محیطهای مطلوب با طراحی متفاوت، آموزشمحور، جذاب، تعاملی، کارا، انعطافپذیر، معناساز و تسهیل شده فراهم آورده است. فرهنگسازی از طریق رسانههای مدرن، دارای نقش مهمی در اجرای استراتژیهای آموزش الکترونیک و تعاملی بهعنوان یک قابلیت پویا میباشد و اجازه سازگاری سریع با محیطهای متغیر را فراهم آورده است و قادر است فضاهای عمومی و پرتردد را با تولید پیامهای چندمعنایی بهصورت مداوم جهت آموزش و مشارکت مخاطب در فعالیتهای فرهنگی فراهم کند. ابعاد گوناگونی به تبلیغات و گرافیک تعاملی نسبت میدهند از قبیل ارتباط دوطرفه، مشارکت، درگیرشدن فعالانه و واکنش، فعالیت فیزیکی، کنترل مصرفکنندگان و بازخورد. تمام موارد مذکور میتوانند با مشارکت مصرفکننده در عملِ تعریف یک معنا برای پیام تبلیغاتی یا آموزشی مشارکت داشته باشند. انسان معاصر در عصری زندگی میکند که به دلیل گردش پرشتاب تغییرات، دارای هویتی چندگانه است. برای جلب توجه این مخاطب، در مجالی کوتاه نیازمند نوعی از تبلیغات متناسب با روحیات التقاطی او هستیم که در جایگاه ورود به ذهن انسان در روزگار معاصر، ابزاری متناسب را در برداشته باشد، گرافیک تعاملی دارای این قابلیتهای متعدد است که با مدد از نظریهپردازانی چون استوارت هال و جان فیسک و طرح نظریههای زبانشناسی، نشانهشناسی و رویکردهای مختلف انتقال پیام به مخاطب، میتوانند راهگشای مسیری نو در تولید پیامهای چندمعنایی در دوران معاصر باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
گرافیک تعاملی؛ پیامهای چندمعنایی؛ دوران معاصر | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 152 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 823 |