تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,527 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,339 |
بررسی رابطه بین سطح خودآگاهی معلمان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول شهرستان چالوس | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 11، شماره 1، شهریور 1400، صفحه 129-142 اصل مقاله (465.79 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
زینب عظیمی1؛ فرزانه فرضی* 2 | ||
1دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران | ||
2کارشناس ارشد و دبیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار، ایران. (نویسنده مسئول) | ||
چکیده | ||
معلمان، صاحبنظران و دستاندرکاران حوزه تعلیم و تربیت دریافتهاند که موفقیت دانشآموزان در زندگی نیازمند چیزی بیش از گذراندن واحدهای درسی و کسب دانش تحصیلی و ارتقای مدرک است. تعلیم و تربیت باید مهارتهای اجتماعی و هیجانی را نیز شامل شود تا به فراگیران امکان دهد بهطور مؤثر با چالشهای پیشرو در زندگی روبهرو شوند. از جمله عواملی که موفقیت دانشآموزان را تا حد زیادی پیشبینی میکند تواناییها و شایستگیهای اجتماعی ـ روانی است. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سطح خود اگاهی معلمان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهرستان چالوس میباشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی و به روش همبستگی میباشد .جامعه آماری کلیه معلمان دوره متوسطه اول شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1399-98 و بر اساس جدول مورگان تعداد 114 نفر انتخاب و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات علاوه بر آمار توصیفی از آمار استنباطی همبستگی استفاده شد؛ و نتایج حاکی از آن است که بین خودآگاهی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و پیشنهاد میگردد که توجه به ابعاد خودآگاهی معلمان توجه و تأکید مسئولین قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
خودآگاهی؛ انگیزه پیشرفت تحصیلی؛ معلمان مهارتهای آموزشی؛ دانش زمینهای | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 149 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 202 |