تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,271 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,907 |
ارائه یک چارچوب مفهومی برای توسعه برنامه تحصیلی دانش آموزان استعدادهای درخشان (نمونه پژوهش : مدارس تیزهوشان غرب استان مازندران) | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 11، شماره 1، شهریور 1400، صفحه 143-156 اصل مقاله (614.93 K) | ||
نوع مقاله: مروری | ||
نویسندگان | ||
محمد غفاری مجلج* 1؛ میثم کرمی پور2 | ||
1استادیارگروه علوم تربیتی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران. | ||
2دکتری مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
برنامه آموزشی برای کودکان از کودکستان تا پایه دوازدهم باعث شده فرصتی برای توسعه آموزش استعدادهای درخشان در مازندران ایجاد شود. این مقاله برنامههای آموزشی مختلف را برای آموزش استعدادهای درخشان را شناسایی کرده و موضوعات و چالشهای پیش روی معلمان و مدیران را در اجرای این برنامههای استعدادهای درخشان در مدارس تیزهوشان غرب استان مازندران، بررسی میکند. جامعه این پژوهش در بخش طراحی شامل کلیه دانشآموزان استعداد درخشان در مقطع متوسطه دوم و در بخش اعتبار بخشی متخصصین برنامه درسی و آموزش دانش آموزان استعداد درخشان غرب استان مازندران بود. این مقاله یک الگوی برنامه درسی را ارائه میکند که بر اساس دوره درسی ارائه شده توسط دپارتمان آموزش میباشد که بر اساس اصول و نظریههای مورد قبول توسعه برنامه دروس، شکل گرفته است. همچنین این مقاله یک چارچوب آموزشی را ارائه میکند که میتوان از این چارچوب به عنوان یک راهنما برای توسعه دورههای درسی برای دانش آموزان با استعداد در تمام مدارس عمومی در کشور استفاده کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
دپارتمان آموزش؛ دانش آموزان مستعد؛ توسعه دورههای آموزشی؛ برنامه درسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 193 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 145 |