تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,006 |
تعداد مقالات | 83,641 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,607,966 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,762,599 |
اعتبار یابی الگوی برنامه درسی سبز برای مدارس ابتدایی | ||
مدیریت تعالی آموزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 شهریور 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محبوبه سلیمان پور عمران* 1؛ افسانه احمدی مقدم2 | ||
1عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | ||
2استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی | ||
چکیده | ||
برنامه درسی سبز یک برنامه عملی در جهت یادگیری پایدار، آموزش پایدار و سیستماتیک و وابسته به یکدیگر است.پژوهش حاضر، باهدف اعتبار یابی الگوی برنامه درسی سبز دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و با استفاده از روش توصیفی پیمایشی انجام شد و با توجه به مضامین شناساییشده پرسشنامهای با 73 گویه جهت اعتبار یابی مدل طراحی گردید. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات ده نفر از اساتید و صاحبنظران تأیید گردید. پایایی پرسشنامه برای مؤلفههای اهداف برابر با 89/0، محتوا 93/0، روشهای تدریس برابر با 86/0 و برای مؤلفه ارزشیابی برابر با 89/0 به دست آمد. جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان حوزه برنامه درسی، اساتید علوم تربیتی، معاونان و مدیران آموزشوپرورش بود. حجم کل جامعه آماری 395 نفر مشخص گردید. نمونهگیری در این مرحله به روش خوشهای انجام شد. جهت اعتبار یابی مدل از روش تحلیل عاملی استفاده گردید. بر اساس نتایج تحلیل عاملی همهی مضامین با بار عاملی بالا مورد تأیید قرار گرفتند. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: الگوی برنامه درسی؛ برنامه درسی سبز؛ دانش آموزان؛ مدارس؛ دوره ابتدایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 283 |