تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,169 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,829 |
بررسی رابطه رضایت معلمان از آموزش ضمن خدمت مجازی با مهارتهای حرفه ای | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 12، شماره 2 - شماره پیاپی 46، شهریور 1400، صفحه 40-51 اصل مقاله (179.07 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
قربان دوستار رزی1؛ صدرالدین ستاری* 2 | ||
1کارشناس ارشد، گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان رضایت معلمان از آموزش ضمن خدمت مجازی و تاثیر آن بر مهارتهای حرفه ای معلمان با روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام یافت. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس منطقه ارشق شهرستان مشگین شهر به تعداد 304 نفر بود که نمونه ای به تعداد 170 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه رضایت از آموزش ضمن خدمت مجازی (نیری،1393) و مهارتهای حرفه ای معلمان (فخاری اشرفی، 1392) بود که روایی صوری و محتوایی هر دو با استفاده از نظر متخصصان تایید و میزان پایایی بر اساس آلفای کرونباخ برای متغیر رضایت از آموزش ضمن خدمت مجازی 82/0 و مهارت های حرفه ای معلمان 79/0 بدست آمد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمونهای آماری تی دو گروه مستقل، تحلیل واریانس، همبستگی پیرسون و رگرسیون انجام گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که میزان رضایت معلمان از آموزش ضمن خدمت مجازی و ابعاد آن در حد قابل قبولی هستند، رضایت معلمان از آموزش ضمن خدمت مجازی بر مهارتهای حرفه ای معلمان منطقه ارشق تاثیر مثبت معنی دار داشت. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ضمن خدمت مجازی؛ مهارتهای حرفه ای؛ معلمان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 90 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 57 |