| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,558,816 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,267,571 |
بررسی تفاوتهای رفتاری دانشآموزان بیش فعال نسبت به سایر دانشآموزان از منظر معلمان (یک مطالعه پدیدارشناسانه) | ||
| پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
| دوره 12، شماره 2، مهر 1401، صفحه 1-10 اصل مقاله (522.68 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| حبیبه یاحقی رودسری* | ||
| دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، بررسی تجارب زیسته معلمان در ارتباط با تفاوت رفتاری دانشآموزان بیش فعال نسبت به دانشآموزان عادی در کلاس درس بود. به این منظور از رویکرد کیفی و روش روایتپژوهی استفاده شد.جامعه مورد مطالعه تمامی معلمانی بودند که تجربه و سابقه تدریس به کودکان بیش فعال را داشتند بدین منظور با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند با 15 نفر از این معلمان مصاحبه به عمل آمد و کار گردآوری دادهها تا اشباع نظری پیش رفت. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه بدون ساختار و روش تحلیل پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی بود.جهت تامین اعتبار دادههای پژوهش از روش چک اعضا استفاده شد. نتایج حاصل از دادهها حاکی از 9 درونمایه بود که عبارتند از: پرخاشگر، پندناپذیر، عدم تمرکز، پرحرف، پرتحرکی، کم صبری، بیطاقتی، تنهایی و انزوا و بینظمی. بنابراین نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن بود که در مولفههای رفتاری اصلی دانشآموزان بیش فعال و عادی تفاوت معناداری وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بیشفعالی؛ رفتار دانشآموز بیش فعال؛ تجارب زیسته معلمان | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 391 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 300 |
||