تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,004 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,547,979 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,628,082 |
بررسی تفاوتهای رفتاری دانشآموزان بیش فعال نسبت به سایر دانشآموزان از منظر معلمان (یک مطالعه پدیدارشناسانه) | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 12، شماره 2، مهر 1401، صفحه 1-10 اصل مقاله (522.68 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
حبیبه یاحقی رودسری* | ||
دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، بررسی تجارب زیسته معلمان در ارتباط با تفاوت رفتاری دانشآموزان بیش فعال نسبت به دانشآموزان عادی در کلاس درس بود. به این منظور از رویکرد کیفی و روش روایتپژوهی استفاده شد.جامعه مورد مطالعه تمامی معلمانی بودند که تجربه و سابقه تدریس به کودکان بیش فعال را داشتند بدین منظور با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند با 15 نفر از این معلمان مصاحبه به عمل آمد و کار گردآوری دادهها تا اشباع نظری پیش رفت. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه بدون ساختار و روش تحلیل پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی بود.جهت تامین اعتبار دادههای پژوهش از روش چک اعضا استفاده شد. نتایج حاصل از دادهها حاکی از 9 درونمایه بود که عبارتند از: پرخاشگر، پندناپذیر، عدم تمرکز، پرحرف، پرتحرکی، کم صبری، بیطاقتی، تنهایی و انزوا و بینظمی. بنابراین نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن بود که در مولفههای رفتاری اصلی دانشآموزان بیش فعال و عادی تفاوت معناداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
بیشفعالی؛ رفتار دانشآموز بیش فعال؛ تجارب زیسته معلمان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 378 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 293 |