تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,450,615 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,467,270 |
ارائه الگوی آرمان تربیتی شهروندان آزاد جهان مبتنی بر آراء فیلسوفان تعلیم و تربیت معاصر | ||
مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی | ||
مقاله 1، دوره 13، شماره 52، آذر 1401، صفحه 1-21 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رویا بویری1؛ عباس قلتاش* 2؛ سید احمد هاشمی3؛ علی اصغر ماشینچی4 | ||
1دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم وتربیت، واحد لامرد، دانشگاه آزاداسلامی، لامرد، ایران | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران: نویسنده مسئول abas.ghaltash458@yahoo.com | ||
3استادتمام گروه علوم تربیتی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران | ||
4استادیار گروه علوم تربیتی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران | ||
چکیده | ||
با افزایش تنوع فرهنگی، شهروندان نیاز به دانش، نگرش و مهارت هایی برای عملکرد در جوامع خودشان و فراتر از مرزهای خود دارند. پرسش اصلی اینکه الگوی آرمان تربیتی شهروندان آزاد جهان از منظر فیلسوفان تعلیم و تربیت معاصر چگونه قابل ترسیم است؟ هدف ارائه الگوی آرمان تربیتی شهروندان آزاد جهان مبتنی بر آراء فیلسوفان تعلیم و تربیت معاصر است. روش تحقیق توصیفی تحلیلی و رویکرد تبیینی تأییدی است و دادهها از اندیشه های فلاسفه معاصر مرتبط با حوزه شهروندی جهانی جمعآوری گردید. از یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات نظری مرحله کیفی، الگوی مورد نیاز طراحی و تجزیه و تحلیل آن در قالب تحلیل توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی در تطبیق با مدل مفهومی ارائه گردید و یافتههای کیفی نشان میدهد شهروندان آزاد جهانی در سایه تعلیم و تربیت حرفه ای می توانند نیروی انسانی آگاه، متعهد و ماهر برای جامعه دانش و مدیریت دانش در پاسخگویی به هزاره سوم تربیت کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
الگوی شهروند جهانی؛ نظریه جهانی شدن؛ نظام تعلیم و تربیت؛ فیلسوفان معاصر | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 157 |