تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,264 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,898 |
تحلیل ساختارمند مدیریت شایستگی بر چابکی سازمانی در نظامهای آموزشی (مقاله مروری ) | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 12، شماره 2، مهر 1401، صفحه 81-94 اصل مقاله (770.49 K) | ||
نوع مقاله: مروری | ||
نویسندگان | ||
پریسا اصغری1؛ محمد صالحی* 2؛ کیومرث نیاز اذری3 | ||
1دانش آموخته رشته مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | ||
2دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران (نویسنده مسئول) | ||
3استاد گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | ||
چکیده | ||
دنیای امروز دنیای سازمانهاست و نیروی انسانی بهعنوان با ارزشترین منابع سازمان محور رویکردها و فعالیتهای سازمانی بوده و در اعتلای اهداف و آرمان- های سازمان نقش اساسی ایفا میکنند منابع انسانی میتواند بهعنوان یک نیروی کارآمد و مستمر در یک مزیت رقابتی برای سازمان عمل کنند .امروزه برای تحقق اهداف سازمانی افراد لایق و کاردان باید در رأس امور قرار گیرند. از طرفی چابکی سازمانی توانایی سازمان برای بقا و پیشرفت در محیطی با تغییرات مداوم و پیشبینی نشدنی است. بنابراین سازمانها از جمله دانشگاهها برای تحقق چابکی سازمانی نیازمند افرادی هستند که از توانمندی، دانش و مهارتهای مدیریتی برخوردار باشند. بنابراین مطالعه حاضر، با هدف تحلیل ساختارمند مدیریت شایستگی بر چابکی سازمانی در نظامهای آموزشی صورت گرفته است. این پژوهش از نوع مروری میباشد که از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی Google Scholar,Eric,Science Direct,PubMed,Scopus,Elsevier در محدوده سالهای 2000 الی 2022 صورت گرفته است و جستجوی مقالات بر اساس کلیدواژههای مروری، مدیریت شایستگی و چابکی سازمانی انجام شده است. نتایج نشان میدهد که مدیریت شایستگی میتواند بر چابکی سازمانی تأثیرگذار باشد بنابراین با بهرهگیری از رویکرد مدیریت شایستگی میتوان نظامهای آموزشی را به سمت چابکی هدایت کرد. نتایج این پژوهش به مسئولان و مدیران و دستاندرکاران نظام آموزشی پیشنهاد میکند مدیریت شایستگی در تمام امور مورد اولویت قرار گیرد تا بتوانند موجب ارتقاء سازمانی شوند. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت شایستگی؛ چابکی سازمانی؛ نظامهای آموزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 293 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 285 |