- زارعی، رضا (1395)، نقش واسطه ای توانمندسازی در ارتباط با هوش سازمانی و کیفیت زندگی، نشریه روش ها و مدل های روان شناختی، دوره 7، شماره 25 (پیاپی 25)، صص 118-101.
- زارعی متین، حسن و حمیدی زاده، علی و رهبر، امیرحسین (1387)، ارائه یک چهارچوب کمی تعدیل شده جهت ارزیابی هوش سازمانی، فرهنگ مدیریت، سال ششم، شماره هجدهم، صص 78- 51.
- ستاری قهفرخی، مهدی و زمانیان، علیرضا (1392)، ارزیابی وضعیت هوش سازمانی در شهرداری های شرق مازندران، مدیریت شهری، شماره 31، صص 188- 175.
- شهبازی، سعید و عزیزی، صادق (1400)، مبانی و مفاهیم هوش سازمانی، دو ماهنامه علمی-تخصصی مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، سال ششم، شماره 1 (پیاپی:29)، جلد دوم، صص 65-57.
- عرفانی خانقاهی، معصومه و جعفری، پریوش (1389)، بررسی اثرات مستقیم و غیر مستقیم سبک رهبری تحولی، فرهنگ یادگیری و یادگیری سازمانی بر هوش سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی (منطقه هشت)، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال چهارم، شماره 1، صص 66- 49.
- عصاری، ناصر و فردائی بنام، کیوان و سیادت، سید علی و هویدا، رضا (1394)، بررسی رابطۀ بین چابکی سازمانی و هوش سازمانی در آموزش عالی مطالعۀ موردی: کارکنان ستادی دانشگاه اصفهان، نشریه نامه آموزش عالی، دوره 8، شماره 31، صص 94-77.
- غلامی، شهرام و غفوریان، هما و معنوی پور، داود (1390)، رابطه هوش سازمانی و عملکرد مدیران، فصلنامه تازه های روانشناسی صنعتی/ سازمانی، سال دوم، شماره ششم، صص 99- 89.
- قره، محمدعلی و فردوسی، محمدحسن و مرعشیان، فاطمه سادات (1391)، رابطه هوش سازمانی ومولفه های آن با عملکرد شغلی در مدیران تربیت بدنی و هیات های ورزشی شهر اهواز، نشریه پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، شماره 2، صص 80-73.
- کریمی، مهناز و فقیهی، ابوالحسن و عالم تبریز، اکبر (1397)، شناسایی سطح هوش سازمانی با رویکرد رفتاری و عاطفی/ اجتماعی، نشریه مدیریت توسعه و تحول، شماره 35، صص 12-1.
- کهنسال، هاجر و ساعتچی، محمود و جاویدی، حجت اله (1389)، کفایت شاخص های روان سنجی مقیاس هوش سازمانی، مجله روشها و مدل های روان شناختی، جلد 1، شماره 1، صص 118- 105.
- کیوان آرا، محمود و یزد خواستی، علی و بهرامی، سوسن و مسعودیان، یوسف (1390)، رابطه مولفه های مدیریت دانش و هوش سازمانی در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مدیریت اطلاعات سلامت، دوره هشتم، شماره پنجم، صص 680- 673.
- ملک زاده، غلامرضا و کاظمی، مصطفی و لگزیان، محمد (1392)، هوش سازمانی: طراحی مدل سلسله مراتبی برای دانشگاه های دولتی ایران با رویکرد دیماتل، مدیریت تحول، دوره 5، شماره 10، صص 124-94.
- K.,(2003).Organizational Intelligence, Survay Preliminary Assessment, retrieved from: http://www.karlalbrecht.com.
- K.,(2010). The power of minds at work: organizational intelligence in action. American mamagement association.
- Alipoorshirsavar,. & Marzbanmoghadam,A.,(2013). The Relationship between Business Intelligence and Enterprise in Gilan Manufacturing Companies. Journal of Parks and Growth Centers, 9(36),PP:47-53.
- Ander Border,(2006). Collective intelligence akeys tone in knowledge management.PP: 81-93.
- D.,& Schwaninger.M., & Gunter.M.S.,(2011). Structuration Theory and Organization, Research (Doctoral Dissertation) The university of st.Gallen.
- S.S.,(2004). The Abilities Related to Organizational Intelligence and Their Action Dimensions at School, Educational Research Quarterly, VOL.10,NO.2.
- Ganzert,ch., & Martinelli,D., &Delai.,I.,(2012).Intelligence Systems Methodology: a Systemic Approach to the Organizational Intelligence Function,Knowledge Management Research & Practice Volume 10, 2012 – Issue 2, PP: 141-152.
- G.,(2013). Organizational Emotional Intelligence of a Model, International Journal of Organizational Analysis,VOL 21, NO 1.
- E., & Jaegg.S.,(2013). Challenges for Research on Intelligence.J.Intell. 1(1), PP: 36-54.
- Q.N.,(2012). Emotions in Strategic Organization : Opportunities for Impactful Research, Strategic Organization, VOL 10, Issu 3, PP: 2-240.
- N., & Ursacescu.M., & Sendroiu.C., & Ioan.R.,(2016). Theoretical Framework of Organizational Intelligence : A Managerial Approach to Promote Remote Renewable Energy in Rural Economies, Energies, 9(8), http://doi.org/10.3390/en9080639.
- M., & Scarlat.E.,(2011). Enhancing the Computational Collective Intelligence Within Communities of Practice Using Trust and Reputation Models, Transactions on Computational Collective Intelligence III, PP: 74-95.
- A.,&Soheilipour.M.,(2012).The Relationship between Organizational Intelligence and Staff Performance Based on The Model of Karl Albrecht. International Journal of Business and Social Science, 3(4),PP:152-158.
- S., & Cortezb.P., & Ritac.P.,(2015). Business Intelligence in Banking: A Literature analysis from 2002 to 2013 Using Text Mining and Latent Dirichlet Allocation, Expert Systems With Applications. VOL 42, Issue 3, 15 February 2015, PP: 1314-1324.
- K.H.,& Kearny.L.,(2010). organizational intelligence. a guide to understanding the business of your organization for HR, training, and performance consulting.San Francisco, Pfeiffer : an imprint of wiley.
- S.,(2004). organizational intelligence : a systems perspective. organization development journal . VOL : 22,NO : 2, ABI/INFORM GLOBAL,PP : 55-67.
- B.,(2015). Modeling Organizational Intelligence : Nothing Googles like Google, Online Journal of Applied Knowledge Management,A Publication of The International Institute for Applied Knowledge Mnagement,VOL 3, Issue 2.
|