- ابوالعلایی، بهزاد، چگونه کارکنانی باانگیزه وعاشق به کار و سازمان داشته باشیم، ۱۴۰۰، چاپ دوم، نشرسازمان مدیریت صنعتی، صص ۱۰۲-۱۰۸
- احدی، بهمن. فتحی، آیت الله، بررسی عوامل روانشناختی مؤثر بر عملکرد شغلی کارکنان، 1393، فصلنامه دانش انتطامی آذربایجان شرقی، سال چهارم، شماره، 4 63- صص
- اثرزاد ه، رضا. بجانی، حسین. ملکی نیا، عماد. بررسی خودکارآمد ی نیروی انسانی در سازمانها و ارائه الگوی مفهومی برای سنجش آن، ۱۳۹۰، توسعه منابع انسانی پلیس، شماره.37
- پارسا معین، کوروش. برمکی، هاجر. ارائه مدل شیفتگی شغلی مشاوران بر اساس ویژگیهای شخصیتی با میانجیگری حمایتهای اجتماعی و سازمانی در مدارس شهر تهران، ۱۳۹۸، مجله روان شناسی اجتماعی، سال سیزدهم، شماره 53، ۱۳-۲۳ صص
- حبیب پور گتابی، کرم، صفوی شالی، رضا، راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی، ۱۳۹۵، چاپ هفتم، تهران، نشر لویه متفکران،
- خورشیدی، صدیقه؛ یزدانی، حمیدرضا، مطالعه روابط میان اعتماد و احساس تعلق سازمانی با ملاحظه اثر تعدیل گری تعهد سازمانی، ۱۳۹۱، پژوهشنامه مدیریت تحول، شماره.7
- عیسی خانی، احمد. فانی، علی اصغر. دانایی فرد، حسن. طراحی مدل جامع تعلق خاطر کارکنان با استفاده از رویکرد ترکیبی. فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران، ۱۳۹۵، 16 (2).
- فانی، علی اصغر. عیسی خانی، احمد. دانایی فرد، حسن. تبیین پیشایندهای تعلق خاطر کاری. پژوهشهای مدیریت عمومی،1390، 21 (6).
- کاشانی، آرزو، گفتاری، شیرین، نظریههای ویژگیهای شخصیت، پنجمین کنفرانس مدیریت وحسابداری سازمان مدیریت صنعتی، ۱۳۹۵، ۲۴ آذر
- موسوی نسب، سید محمد حسین، ارتباط بین ابعاد شخصیت و آمادگی به اعتیاد با نقش واسطهای راهبردهای مقابله با استرس، ۱۳۹۸، کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی
- میرزادارانی، حمید، اشتیاق شغلی دریچهای به سوی اشتیاق شغلی، ۱۳۹۲، علوم اجتماعی،، ۶ (۲)، ۷۰-۶۲
- هاشمی، سیدمهرداد. کیمیای مدیریت، ۱۳۹۵، تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
- Bakker A. B., Demerouti E. (2011);"Towards a model of work Engagement"; Career Development International, Vol. 13, No. 3.
- Boon, O. K., Arumugam, V., Safa, M.S., & Bakar, N.A. (2007). HRM AND TQM: association with job involvement. Personnel Review, 36, 939-962.
- A. (2005). “Exploring determinates of job involvement: and empirical test among semor executives”. International Jounial of Manpower. Vol. 26, No. 5. PP: 457-472
- Costa, P.T., & McCrae, R.R. (1992). Cross-sectional studies of Personality in a national sample: I. Development and validation of survey measures. Psychology and Aging, 1, 140-143.
- O. (2012). Are good morals often reciprocated: perceptions of organizational virtuousness and optimism as predictors of work engagement? Asian journal of social science and humanities, vol. 1, No.3: 188-198.
- Gallup (2004). Employee Engagement whats Your Engagement Ratio, Available at http://businessjournal. allup.com/content/101956/humansigma-metaanalysisrelationship- between- employee- engag. aspx.
- Hale, R. (2016), Towards a better underestanding of Emploee Engagement facyors That explain Emploee Engagament, Capella University, Published by ProQuest LLC.
- Haruna, Aliyu Yelwa. Marthandan, Govindan. (2017) "Foundational competencies for enhancing work engagement in SMEs Malaysia, Journal of Workplace Learning, Vol. 29 Issue: 3, pp. 165 - 184, https://doi. org/10. 1108/JWL - 07 - 2016 - 0066.
- Hilmiana, K. (2017). The influence of personality on employee engagement and emotional
- intelligence and empirical study on employees of rural banks in west JAVA, Indonesia.
- South East Asia Journal of Contemporary Business, Economics and Law, 12(2), 54-66.
- Kahn W. A. (1990). Psychological conditions of personal engagement and disengagement at work. Academy of Management Journal, 33, 692 – 724
- Saks A. M. (2006). Antecedents and consequences of employee engagement. Journal of Managerial Psychology, 21(7), 600 – 619
- Schaufeli W.B., Bakker A.B.; (2011) "Job demands, job resources and their relationship with burnout and engagement: A multi-sample study", Journal of Organizational Behavior, Vol. 25
- Tisu, L., Lupsa, D., Virga, D., & Rusu, A. (2020). Personality characteristics, job performance and mental health: the mediating role of work engagement. Personality and Individual Differences, 153, 1-12.
- van Dick, R., Grojean, M. W., Christ, O., & Wieseke, J. (2006). Identity and the extra mile: Relationships between organizational identification and organizational citizenship behavior. British Journal of Management, 17, 283–301.
|