تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,534 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,355 |
رابطه خودکارآمدی با اثربخشی مدیران از دیدگاه مدیران و معلمان مقطع راهنمایی و متوسطه (مطالعه موردی منطقه چمستان)* | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 9، شماره 2، مهر 1398، صفحه 75-84 اصل مقاله (529.99 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
نوروز ناییجی* 1؛ فریبا جهانشاهی2؛ رضا یوسفی سعیدآبادی3؛ کامبیز اسپهبدی3 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت اموزشی، واحد چالوس، دانشگاه ازاد اسلامی، چالوس، ایران. | ||
2کارشناس ارشد برنامه درسی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران. | ||
3استادیار واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر در پی شناخت رابطه بین خود باوری و اثربخشی مدیران مقطع راهنمایی و متوسطه است، نوع کاربردی و با روش توصیفی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق، مدیران و معلمان منطقه چمستان با تعداد 483 نفر که براساس جدول مورگان نمونهای با حجم 230 نفر و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته شالیکار (1378) و برای خودکارآمدی از پرسشنامه محققساخته استفاده اثربخشی که میزان پایایی با روش الفای کرونباخ 77/0 محاسبه و برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوهبر آمار توصیف از قبل فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، میانه، نما و نمودار از آمار استنباطی به روش همبستگی پیرسون استفاده شده است. از مهمترین یافتههای این پژوهش این است که بین خودکار آمدی، خودباوری– خودتنظیمی، خودسنجی رابطه مثبت و معناداری با اثربخشی مدیران وجود دارد ولی مولفه های خود رهبری در هر دو مقطع و خود تهیجی در مقطع متوسطه رابطه معنادار با اثربخشی ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
خودکارآمدی؛ اثربخشی؛ مدیران متوسطه و راهنمایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 38 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 92 |