تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,125 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,801 |
الگوی خط مشی گذاری در زمینه آموزش معماری با رویکردی تحلیلی به تیموُرک (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آنهالت آلمان) | ||
معمار شهر | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 دی 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسین امین پور پیرجل* 1؛ فرح حبیب2؛ زهرا سادات سعیده زرآبادی3؛ وحدانه فولادی4 | ||
1دانشجوی دکتری معماری، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2دانشیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران | ||
3دانشیار گروه شهرسازی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایران | ||
4استادیار گروه معماری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی خط مشیگذاری در آموزش معماری با تحلیلی از تیموُرک (TW) در ساخت ماکت دانشجویان معماری است. مطالعه و بررسی تیموُرک در آموزش معماری و یافتن روش های متناسب آموزش مبتنی بر آن است. این تحقیق به عنوان زیربنای تحقیقات آتی در نظر گرفته میشود. پیشنهاد برگزاری کارگاههای مورد نیاز قابلیت بررسی عملی اهداف امکان پذیر است. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی است و بر اساس نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع بررسی موردی میباشد. ابتدا پیشینه تحقیق در زمینههای خطمشیگذاری در آموزش عالی، تیموُرک و آموزش معماری بررسی و موارد تأثیرگذار بر هر یک ارزیابی گردید و سپس با بررسی جامعه آماری دانشجویان کارگاه آموزشی و استودیو طراحی معماری دانشگاه آنهالت در شهر دسائو آلمان وابسته به موسسه باهاوس نسبت به تحلیل یافتهها اقدام گردید. این پژوهش نشان میدهد که تیموُرک و کار عملی مناسبترین روش آموزش معماری به حساب میآیند و بر اساس مدل رضایتبخش بایستی در آموزش عالی خط مشیگذاری شود. یادگیری از این طریق در ارتقاء عملکرد معماران آینده تاثیر بهسزایی دارد. به نظر میرسد نیاز واضحی به ادغام یادگیری عملی و این مهارتها در برنامههای درسی طراحی وجود دارد و پیشنهاد میشود مدل سنجش ارزیابی آموزش مهارتهای تیموُرک تهیه شود. نیاز به استراتژیهای ارزیابی، توضیح ارزش تیموُرک و کار گروهی، آموزش دانش نظری مهارتهای اساسی تیموُرک، ارایه تفاوت تیم و گروه و ویژگیهای یک تیم موثر وجود دارد. همچنین استفاده از ابزارهای بهروز ارتباطی و نرمافزارهای تخصصی در بالابردن سرعت دستیابی به اهداف آموزشی تاثیر به سزایی دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
خط مشیگذاری؛ آموزش معماری؛ تیموُرک؛ ارتقاء کارایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 142 |