تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,364 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,973 |
شناسایی الگوی مطلوب نظارت بر پایاننامهها مطالعهی موردی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
دوره 18، شماره 74، خرداد 1402 اصل مقاله (475.14 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/educ.2023.1957076.2860 | ||
نویسندگان | ||
ام البنین همتی پور* 1؛ محمد قهرمانی2؛ مرتضی رضایی زاده3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. | ||
2دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | ||
3استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر در صدد است با رویکرد کیفی به شناسایی الگوی مطلوب نظارت بر پایاننامهها بپردازد. دادههای مورد نظر، پس از مصاحبه با تعداد 11نفر از اعضای هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی با روش نمونهگیری هدفمند و مصاحبه نیمه سازمان یافته، به اشباع نظری دست یافت. سپس مرحله تحلیل دادهها، در سه مرحله کدگذاری باز و محوری و گزینشی جهت شناسایی الگوی مطلوب نظارت بر پایاننامهها صورت پذیرفت. اعتباریابی فرایند و یافتههای تحقیق از طریق راهبردهای مقایسه مداوم، مشارکت اعضاء، مرورهمتا، توضیح شیوههای یادداشتبرداری و انجامگزارش انجام شد. نتایج حاصله نشان میدهد که الگوی مطلوب نظارت بر پایاننامهها متشکل از مقولههای کلی، فردی (استاد راهنما) و سازمانی است. همچنین مقوله فردی، دارای مقولههای اصلی ساختاری و حمایتی و مقوله سازمانی نیز دارای مقولههای اصلی برنامهریزی و یادگیری میباشد. ضرورت اهتمام به گویههای مستخرج از مقوله کلی فردی و سازمانی جهت بهبود فرایند نظارت بر پایاننامه ها توصیه میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
نظارت بر پایان نامهها؛ وظایف استاد راهنما؛ دانشجویان تحصیلات تکمیلی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 116 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 55 |