| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,634,814 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,305,070 |
تبیین ابعاد و مولفه های الگوی توانمندسازهای مدیریت دانش مبتنی بر مبانی اسلامی در آموزش و پرورش شهر کرمان | ||
| فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
| دوره 2، شماره 4 - شماره پیاپی 8، بهمن 1401، صفحه 113-128 اصل مقاله (595.72 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2023.700152 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد مرادی خلج1؛ سعید صیادی* 2 | ||
| 1گروه مدیریت،واحد حاج قاسم سلیمانی، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایران | ||
| 2گروه مدیریت، واحد حاج قاسم سلیمانی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران. | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی توانمندسازهای مدیریت دانش مبتنی بر مبانی اسلامی در آموزش و پرورش شهر کرمان صورت گرفته است. این پژوهش با استفاده از روش تحقیق کیفی گراندد تئوری ( داده بنیاد)، مصاحبه با 15خبره (آشنا به مبحث توانمندسازهای مدیریت دانش مبتنی بر مبانی اسلامی میباشند) انجام شده. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهر کرمان می باشند، به تعداد نفر(245) که از این تعداد 124 نفر به شیوهی نمونه گیری تصادفی سیستماتیک مدنظر قرار گرفتند. برای شناسایی ابعاد و مؤلفههای توانمندسازی مدیریت دانش مبتنی بر مبانی اسلامی مصاحبههای مفصل و عمیقی انجام شده است. به منظور بررسی اعتبار توانمندسازی مدیریت دانش مبتنی بر مبانی اسلامی از پرسشنامه 83 سوالی براساس طیف 5 درجه ای لیکرت استفاده شده است. روایی پرسشنامه (توانمندسازی مدیریت دانش) برابر با (1/81 درصد) و پایایی آن برابر با (4/92 درصد) محاسبه گردید. دادههای حاصل از تحقیق بوسیله نرمافزار NVIVO ویراست 11 مورد تحلیل قرار گرفتند. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS ویراست 23 و SMART PLS ویراست 2/2 انجامشده است و سطح معنیداری 05/0 در نظر گرفتهشده است. در این تحقیق در کدگذاری باز، 166 گزاره مرتبط استخراج گردید و در مرحله کدگذاری محوری با دستهبندی به 12 مقوله تقسیم شد و در کدگذاری انتخابی 15 بعد کلی استخراج شده و الگوی نهایی پژوهش طراحی گردید. این الگو شامل دو بعد کلی شامل: پیامدهای درونسازمانی پیامدهای رقابتی است. که با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاداتی نیز ارائه گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| توانمندسازی؛ مدیریت دانش؛ مبانی اسلامی؛ آموزش و پرورش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 197 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 80 |
||