| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,635,212 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,305,233 |
رابطه جو عاطفی خانواده با رشد مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 14، شماره 51، خرداد 1401، صفحه 23-36 اصل مقاله (648.49 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| اشرف السادات حسینی میرصفی* | ||
| استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
| چکیده | ||
| چکیده این پژوهش با هدف تعیین رابطه جو عاطفی خانواده با رشد مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر پایه های پنجم و ششم ابتدایی منطقه شش آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 1701 1702 به تعداد 7224 نفر بود. تعداد شرکت کنندگان 622 نفر به عنوان نمونه با - استفاده از جدول مورگان تعیین شدند و از این تعداد ) 144 دختر و 142 پسر( با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزارهای اندازهگیری این پژوهش عبارت از مقیاس روابط عاطفی اعضای خانواده "هیل برن" ) 1437 (؛ آزمون رشد مهارتهای اجتماعی "کرامتی" 1683 (؛ و میانگین نمرات دانشآموزان بود. یافته های پژوهش نشان داد که بین جو عاطفی خانواده با ( رشد مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همبستگی مثبت و معناداری )در سطح 0( وجود دارد. بنابراین براساس یافته ها تحلیل رگرسیون چندگانه از بین حیطههای / اطمینان 01 هشت گانه جو عاطفیخانواده، بهترین پیشبینیکنندههای رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر، وجود احساس امنیت درخانواده و در مورد دانشآموزان دختر، محبت کردن و تجارب مشترک با والدین بود. کلیدواژه ها: جو عاطفی، مهارت های اجتماعی، پیشرفت تحصیلی | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلیدواژه ها: جو عاطفی؛ مهارت های اجتماعی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 428 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 219 |
||