تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,519 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,318 |
تاثیر برنامه آموزش مهارت های ارتباطی والدین بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر نوجوان | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 13، شماره 49، آذر 1400، صفحه 106-121 اصل مقاله (415.89 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
نرگس نصیری نیا* | ||
کارشناس ارشد پرستاری سلامت جامعه، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران n.nasirinia@gmail.com | ||
چکیده | ||
چکیته پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزش مهارت های ارتباطی والدین بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر نوجوان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون –پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان های دولتی شهرستان دماوند بود که از بین آنها 77 دانش آموز دختر و والدینشان به صورت غیرتصادفی انتخاب شدند. گروه آزمایش در برنامه مداخله شرکت کرد و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. جلسات آموزشی با توجه به نیازهای والدین به صورت ۱6 جلسه آموزشی یک تا یک و نیم ساعته برگزار شد؛ ۴ جلسه آموزش مهارت های ارتباطی نیز با نوجوانان برگزار گردید. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و گزارش پیشرفت تحصیلی بود. داده ها با آزمون من ویتنی و آنالیز کوواریانس تحلیل شدند. نتایج تفاوت معنی دار بین پیشرفت تحصیلی در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل نشان نداد. کلیت واژه: دبیرستان، پیشرفت تحصیلی، مهارت های ارتباطی، نوجوان، والدین | ||
کلیدواژهها | ||
کلیت واژه: دبیرستان؛ پیشرفت تحصیلی؛ مهارت های ارتباطی؛ نوجوان؛ والدین | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 28 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 52 |