تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,167 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,829 |
اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر علائم افسردگی و اضطراب نوجوانان کاربر فعال شبکه های اجتماعی | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 13، شماره 48، شهریور 1400، صفحه 101-124 اصل مقاله (896.5 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
نرگس شهبازی* | ||
گروه روا شناسی واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ایرا . moshavere_hayat@yahoo.com | ||
چکیده | ||
چکیده هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای تنظایم هیااا بار علائام افساردگی و اضطراب نوجوانا کاربر فعا شبکه های اجتماعی بود. در این پژوهش از روش نیمه تاربی با طرح پیش آزمو پس آزمو با گروه مازا استفاده شد. جامعة پژوهش حاضار شاامل نوجواناا کااربر - فعا شبکه های اجتماعی اینترنتی ساکن شهر کرج بود. از این جامعه به صورت در دساتر نموناه ای شامل 21 نوجوا پسر در ردة سنی 05 الی 0۱ سا از یکی از دبیرستا های پسارانة شاهر کارج گزینش شدند. این افراد پرسش نامه محقق ساخ مبنی بر این که در طو روز چند ساع خاود را در شبکه های ماازی صرف می کنند و پرسش نامه های افسردگی و اضطراب پار کردناد . ساپس برنا ة آموزشی به مدت 02 هفته روی گروه آزمایش اجرا شد. با توجه به تحةیل هاای انااا شاده تفاوت معناداری در نمره علایم افسردگی و اضطراب گروه آزمایش و کنتر مشاهده شد. نتای نشا دادند که آموزش راهبردهای تنظیم هیاا افسردگی و اضطراب نوجوانا کااربر فعاا شابکه هاای اجتماعی اینترنتی را کاهش می دهد ) P < 1/14 (. روی هم رفته یافته های این پژوهش حااکی از آ اس که علایم افسردگی و اضطراب نوجوانا کاربر فعا شبکه های اجتماعی را می توا با آموزش راهبردهای تنظیم هیاا کاهش داد. واژه های کلیدی: راهبردهای تنظیم هیاا افسردگی اضطراب نوجوانا کاربر فعا شبکه های اجتماعی. .0 | ||
کلیدواژهها | ||
واژه های کلیدی: راهبردهای تنظیم هیاا افسردگی اضطراب نوجوانا کاربر فعا شبکه های؛ اجتماعی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 39 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 38 |