تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,169 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,829 |
رابطة مهارت های اجتماعی و ارتباط والد فرزندی با اضطراب مدرسه در دانش - آموزان پسر مقطع متوسطه | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 13، شماره 48، شهریور 1400، صفحه 141-166 اصل مقاله (829.03 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فاطمه السادات محتشمی* 1؛ محمد مهدی شریعت باقری2 | ||
1دانشاوی کارشناسی ارشد روا شناسی تربیتی واحد تهرا مرکز دانشگاه آزاد اسلامی تهرا ایرا اf.mohtashami@yahoo.com | ||
2استادیار گروه روا شناسی بالینی- تربیتی واحد تهرا مرکزی دانشگاه آزاداسلامی تهرا ایرا | ||
چکیده | ||
چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین مهارت هاای اجتمااعی و ارتبااط والاد فرزنادی باا – اضطراب مدرسه در دانش آموزا پسر مقطع متوسطه انااا گرفا . جامعاة آمااری شاامل تماامی دانش آموزا پسر مقطع متوسطه او منطقه 04 شهر تهرا در سا تحصیةی 08 00 بود کاه تعاداد - آنها برابر 000۱8 نفر بود. بر اسا جدو مورگا تعداد نمونه 214 نفر تعیین گردیاد کاه باا روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحةه ای تصاادفی انتخااب شادند. در ایان پاژوهش ساه پرساش ناماه اضطراب مدرسة فیةیپس ) 0081 ( مهارت های اجتماعی گرشاا و الیاوت ) 0001 ( و رابطا ة والاد – فرزند فاین و همکارا ) 0082 ( مورد استفاده قرار گرف . پس از جمع آوری پرسش نامه ها از روش تحةیل رگرسیو چندمتغیری استفاده شد. نتای پژوهش نشا داد نمرة کال مهاارت هاای اجتمااعی بیشترین رابطه را به صورت معنادار معکو و قوی با اضطراب مدرسه دارد و در بین مؤلفاه هاای آ نیز بیشترین همبستگی بین همدلی با اضطراب مدرسه به صاورت معکاو و متوساط مشااهده گردید. همچنین در بین مؤلفه های ارتباط والد فرزندی مؤلفاه تعاارض پادر فرزناد بیشاترین – – رابطه و همبستگی را با اضطراب مدرسه به صورت مثب و متوساط و بعاد از آ ارتبااط مطةاوب مادر فرزند رابطة معکو و معناداری را با اضطراب مدرسه نشا می دهند. بر اسا نتای تحةیل – رگرسیو نیز بیشترین سهم پیش بینی اضطراب مدرسه بر عهدة نماره کال مهاارت هاای اجتمااعی می باشد. درنتیاه می توا گف که مهاارت هاای اجتمااعی و ارتبااط والاد فرزنادی مای توانناد - اضطراب مدرسة دانش آموزا متوسطه را پیش بینی نمایند. واژه های کلیدی: مهارت های اجتماعی ارتباط والد فرزندی اضطراب مدرسه دانش آموزا – متوسطه | ||
کلیدواژهها | ||
واژه های کلیدی: مهارت های اجتماعی ارتباط والد فرزندی اضطراب مدرسه دانش آموزا؛ متوسطه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 29 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 31 |