| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,561,613 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,016 |
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر اضطراب کودکان پیش دبستانی | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 13، شماره 47، خرداد 1400، صفحه 135-150 اصل مقاله (1.2 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| پریسا آقامحمدی* | ||
| دانشجوی دکترای تخصصی راهنماشی و مشاوره واحد اب ر دانشگاه آزاد اسلامی اب ر اشران. Pariaranik@gmail.com | ||
| چکیده | ||
| چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین تلثیر درمان شناختی رفتاری بر اضطرا کودکان پیش دبستانی - انجا شد. روش پژوهش نیمه آزماششی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه نوآموزان مبتلا به اضطرا ش ر اب ر بودند و نمونه ی پژوهش شام ۰۳ شرکت کننده بود که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخا شدند و به طور تصادفی در گروه آزماشش و گروه کنترل جاشگاشن شدند. مقیاس اضطرا کودکان اسپنس نسخه والدشن - برای پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. ابتدا پیش آزمون از افراد هر دو گروه به عم آمد و سپس شرکت کننده های های گروه آزماشش 96 جلسه ی شک ساعته در هفته دو جلسه در برنامه ی درمان شناختی رفتاری شرکت کردند. پس از پاشان مداخله بر روی گروه آزماشش شرکت – کننده های هر دو گروه به وسیله پس آزمون مورد ارزشابی قرار گرفتند. برای تحلی داده ها از تحلی کووارشانس استفاده شد. نتاش نشان داد که نمرار گروه آزماشش و کنترل در پس آزمون تفاور دارند ( ۳/۳۱ P< و 6۰۱/31 F= ) . به اشن معنی که درمان شناختی رفتاری اضطرا اشن – کودکان را کاهش می دهد. واژگان کلیدی: درمان شناختی رفتاری اضطرا کودکان پیش دبستانی - 9 | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژگان کلیدی: درمان شناختی رفتاری اضطرا کودکان پیش دبستانی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 95 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 64 |
||