تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,325 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,940 |
نقش برنامه درسی پنهان در رفتار شهروندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دخترمقطع فنی و حرفه ای | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 10، شماره 38، اسفند 1397، صفحه 1-20 اصل مقاله (504.33 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
نسرین ارواحی* 1؛ مهتاب سلیمی* 2 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی کرج، کرج ، ایران . | ||
2استادیار مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی کرج، کرج ، ایران .(نویسنده مسئول) | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از پژوهش شناسایی نقش برنامه درسی پنهان در رفتار شهروندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد .روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری دانش آموزان دختر مقطع فنی و حرفه ای ناحیه سه کرج با تعداد 1920 می باشد. 320 نفر از طریق فرمول کوکران به روش تصادفی ساده انتخاب شدند . ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های برنامه درسی پنهان ملکی(1393)، رفتار شهروندی پور مومنی(1394)، و از میانگین معدل نیمسال اول دانش آموزان به عنوان سنجش پیشرفت تحصیلی، استفاده شد. روایی محتوایی و صوری ابزار بر اساس نظر متخصصان تایید و پایایی از طریق آلفای کرونباخ 84/0برای پرسشنامه برنامه درسی پنهان و 85/0 برای پرسشنامه رفتار شهروندی بدست آمد. نتایج نشان داد بین برنامه درسی پنهان بارفتار شهروندی 59/0 و با پیشرفت تحصیلی 26/0 همبستگی وجود دارد و برنامه درسی پنهان 3/86 درصد از رفتار شهروندی و 6/18 درصد از پیشرفت تحصیلی را پیشبینی میکنند . واژگان کلیدی : برنامه درسی پنهان ، رفتار شهروندی، پیشرفت تحصیلی . | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی : برنامه درسی پنهان؛ رفتار شهروندی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 73 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 56 |