| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,560,390 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,268,466 |
نقش جهتگیری بلند مدت و کوتاه مدت دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل در موفقیت یادگیری الکترونیکی | ||
| پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
| دوره 12، شماره 2، مهر 1401، صفحه 273-288 اصل مقاله (969.78 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| زهرا نجفی زنگیر1؛ توران سلیمانی* 2؛ زهره مجد3 | ||
| 1دانشجوی دکترا ، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | ||
| 2استادیار، گروه مدیریت آموزشی ،دانشکده علوم انسانی، واحد اردبیل،دانشگاه آزاد اسلامی ، اردبیل، ایران | ||
| 3گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر، باهدف بررسی نقش جهتگیری بلند مدتو کوتاه مدت دانشجویان در یادگیری الکترونیکی انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل، در سال تحصیلی 1401-1400میباشد. بر اساس جدول مورگان تعداد 367 نفربا استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار SPSS و نرمافزارSmart pls برای بررسی مسائل مربوط به روایی و پایایی متغیرها و روابط علّی بین آنها و قدرت تبیین استفاده شد. ابزار جمعآوری داده پرسشنامه استاندارد، 33 سؤال بسته پاسخ با طیف لیکرت بود. روایی پرسشنامه بر اساس نظرخبرگان مورد سنجش قرارگرفت و پایایی پژوهش با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان میدهد که کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات بر رضایت کاربر تأثیر معناداری دارد. همچنین رضایت کاربرمزایای استفاده از سیستم تأثیر معناداری داشت و جهتگیریهای بلند مدت و کوتاه مدت بر مزایای استفاده از سیستم تأثیرگذار بود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری الکترونیکی؛ دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل؛ تحولات آموزشی؛ یادگیری آنلاین | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 87 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 43 |
||