| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,580,783 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,277,021 |
واکاوی نقش ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس ارزشیابی 360 درجه در اثر بخشی سازمانی در مدارس متوسطه | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 10، شماره 37، آذر 1397، صفحه 85-101 اصل مقاله (806.55 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سهیلا عزتی فر* 1؛ مهتاب سلیمی2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرج | ||
| 2دکتری مدیریت آموزش عالی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی کرج | ||
| چکیده | ||
| چکیده زمینه: یکی از عواملی که می تواند اثر بخشی سازمانها را تحت تاثیر قرار دهد ارزیابی عملکرد می باشد. هدف: این پژوهش با هدف مطالعه نقش ارزیابی عملکرد کارکنان بر اساس ارزشیابی 360 درجه در اثر بخشی سازمانی مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان ملارد انجام شد .روش تحقیق: این مطالعه از نظر هدف، کاربردی، و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان ( مدیران، معلمان) دبیرستان های متوسطه دوره دوم شهرستان ملارد کرج در سال 1396 بودند که بر اساس آمار اخذ شده374 نفر بودند . تعداد نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری فرمول کوکران (روش تعیین حجم نمونه کوکران) 208 نفر (معلمان 184 نفر و مدیر 24 نفر) و روش نمونه گیری، طبقه ای نسبتی برای دبیران و مدیران مشخص شد. به منظور سنجش متغیرهای مورد استفاده در پژوهش از دو پرسشنامه، ارزیابی عملکرد ۳۶۰ درجه، نوری و همکاران (۱۳۸۵) (مولفه های مختلف برنامه ریزی، تصمیم گیری، قضاوت، ارتباطات، پردازش اطلاعات، مهارتهای فنی، روابط بین فردی، رهبری و کنترل) و اثر بخشی سازمانی پارسونز (1979) استفاده شدپایایی پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 94/0 و پایایی پرسشنامه اثربخشی 82/0 به دست امد برای طبقه بندی وتنظیم داده ها از آمار توصیفی شامل انحراف معیار، میانگین و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی استفاده شد.. در این اندازه گیریها مقدار 05/0> P به معنی سطح معنی داری درنظرگرفته شد. یافته های پژوهش نتایج نشان داد که بین مولفه های مختلف ارزیابی عملکرد ۳۶۰ درجه با اثر بخش سازمانی از دیدگاه معلمان و مدیران ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین رگرسیون خطی چند متغیره نشان داد که ارزیابی عملکرد ۳۶۰ درجه به ترتیب از از منظر معلمان و مدیران قابلیت پیش بینی 19 و 24 درصد از واریانس اثر بخشی سازمانی را دارا می باشد کلمات کلیدی : ارزیابی عملکرد 360 درجه، اثر بخشی سازمانی ، مدارس متوسطه دوم، کارکنان، مدیران، معلمان | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلمات کلیدی : ارزیابی عملکرد 360 درجه؛ اثر بخشی سازمانی؛ مدارس متوسطه دوم؛ کارکنان؛ مدیران؛ معلمان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 153 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 91 |
||