تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,527 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,340 |
نقش برنامه درسی پنهان در یادگیری درس زبان انگلیسی از دیدگاه 94- دبیران دبیرستانهای دخترانه شهر دماوند در سال تحصیلی 93 | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 9، شماره 32، شهریور 1396، صفحه 29-62 اصل مقاله (565.3 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
شیما بحیرایی* 1؛ نیره شاه محمدی2؛ خدیجه عموئی3 | ||
1دانش آموخته رشته برنامه ریزی درسی واحد علوم تحقیقات(پردیس البرز)نویسنده مسئول | ||
2عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | ||
3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج | ||
چکیده | ||
چکیده پژوهش حاضر به بررسی نقش برنامه درسی پنهان در یادگیری درس زبان انگلیسی از دیدگاه 94 پرداخته است،روش تحقیق از لحاظ - دبیران دبیرستانهای دخترانه شهر دماوند در سال تحصیلی 93 هدف ،کاربردی و از لحاظ شیوه گرد آوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی می باشد.جامعه آماری این مطالعه شامل کلیه معلمان زن شهر دماوند به تعداد 120 نفر است که به دلیل کوچک بودن کلیه افراد در گروه مورد بررسی قرار گرفتند(سرشماری). برای بررسی تاثیر ابعاد برنامه درسی پنهان بر یادگیری درس زبان انگلیسی از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که 13 بعد برنامه s.bohairaie.1394@gmail.com 1 : دانش آموخته رشته برنامه ریزی درسی واحد علوم تحقیقات(پردیس البرز)نویسنده مسئول 2 :عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی khamoei@yahoo.com 3 : استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج 94- 30 / انقش برنامه درسی پنهان در یادگیری درس زبان انگلیسی از دیدگاه دبیران دبیرستانهای دخترانه شهر دماوند در سال تحصیلی 93 درسی پنهان (قوانین و مقررات مدرسه و کلاس درس ،شکل ظاهری مدرسه و کلاس درس،روابط بین دانش آموزان،معلمین با یکدیگر،معلمان و دانش آموزان،معلمان و مدیر ،روش تدریس،روش ارزشیابی،خصوصیات فردی دانش آموزان ،محتوی کتب درسی،تجهیزات یادگیری)را در مقیاس لیکرت مورد بررسی قرار می دهد،برای بررسی روایی پرسشنامه از نظر اساتید محترم وصاحبنظر استفاده شد.پس از اجرای فرم اولیه ابزار برروی 30 نفر از افراد گروه نمونه، از ضریب آلفای کرونباخ برای 0بدست آمد .پس از استخراج داده ها،تجزیه و / محاسبه پایایی پرسشنامه استفاده شد و پایایی آن 86 تحلیل آنها در دو سطح انجام شددربخش امار توصیفی از فراوانی ،درصدفراوانی، و اندازههای گرایش مرکزی و پراکندگی استفاده شد. پس از بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف برای بررسی فرضیات استفاده شد. نتایج « تک نمونهای t» و تعیین نرمال بودن آنها ، از (KS) اسمیرنوف بدست آمده از تحقیق نشان داد: که ابعاد مختلف برنامه درسی پنهان بر یادگیری درس زبان انگلیسی نقش دارد و رعایت آن باعث پیشرفت یادگیری در درس زبان انگلیسی می شود. کلید واژه ها:برنامه درسی پنهان ،زبان انگلیسی ،روابط بین فردی، محتوی کتب درسی ،روش تدریس، ارزشیابی ،خصوصیات فردی دانش آموزان، فضای آموزشی | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژه ها:برنامه درسی پنهان؛ زبان انگلیسی؛ روابط بین فردی؛ محتوی کتب درسی؛ روش تدریس؛ ارزشیابی؛ خصوصیات فردی دانش آموزان؛ فضای آموزشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 15 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 82 |