| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,610,130 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,290,549 |
مقایسه میزان بالندگی و بهره وری سازمانی، معلمان مدارس استثنایی و عادی استان البرز | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 9، شماره 32، شهریور 1396، صفحه 63-84 اصل مقاله (340.15 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| رمضان جهانیان* 1؛ داود رجبلو2 | ||
| 1دانشیار، دانشکدة روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج، کرج، ایران (نویسنده مسئول) | ||
| 2دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکدة روا نشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج، کرج، ایران | ||
| چکیده | ||
| چکیده هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی و مقایسه بالندگی و بهره وری سازمانی در بین معلمان مدارس استثنایی (ویژه) و عادی استان البرز است. از این رو، از جامعه مورد نظر شامل تمامی معلمان مدارس استان البرز، به روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 168 نفر از معلمان مدارس استثنایی و 291 نفر از معلمان مدارس عادی به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند . ١- دانشیار، دانشکدة روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج، کرج، ایران (نویسنده مسئول) ٢- دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکدة روا نشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج، کرج، ایران 64 / مقایسه میزان بالندگی و بهر هوری سازمانی، معلمان مدارس استثنایی و عادی استان البرز برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه بالندگی سازمانی اسپایدر و پرسشنامه بهره وری ملکشاهی و مسعودی استفاده شد. نتایج نشان داد که میان بالندگی و بهره وری سازمانی معلمان مدارس استثنایی از طرف دیگر، میان بهره وری معلمان مدارس عادی و استثنایی .(p<0/ رابطه معناداری وجود دارد( 01 و در نهایت میان بالندگی سازمانی معلمان مدارس استثنایی .(p<0/ تفاوت معناداری وجود دارد( 05 با توجه به اهمیت نیروی انسانی برای ارتقای سطح .(p>0/ و عادی تفاوت معناداری دیده نشد( 05 بهره وری و اهمیت این امر در معلمان مدارس ویژه به نظر می رسد که آموزش و پرورش استثنایی بایستی با ارائه راهکارهایی همچون برگزاری دوره های ضمن خدمت، افزایش حقوق و سایر مولفه ها در بالا بردن انگیزه این گروه از معلمان گام مهمی را بردارد. کلید واژه: بالندگی سازمانی، بهره وری سازمانی، معلمان، مدارس استثنایی | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلید واژه: بالندگی سازمانی؛ بهره وری سازمانی؛ معلمان؛ مدارس استثنایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 46 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 69 |
||