تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,147 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,811 |
ارزیابی سه برنامه آموزشی کودک سیما بر پایه حیطه های برنامه- سازی از دیدگاه والدین و کارشناسان کودک | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 9، شماره 32، شهریور 1396، صفحه 97-120 اصل مقاله (397.33 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عسل سادات معینی* 1؛ فاطمه پرسته قمبوانی2؛ فهیمه السادات حقیقی3 | ||
1کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج – ایران | ||
2استادیار گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج – ایران(نویسنده مسئول) | ||
3مدرس گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج – ایران | ||
چکیده | ||
چکیده پژوهش حاضر با هدف ارزیابی برنامه های گل آموز، دختر من و کار و کوشا از دیدگاه کارشناسان کودک و اولیاء کودکان و در حیطه های برنامه سازی (اجرا، اثربخشی و هماهنگی) انجام گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی بوده و از روش توصیفی – پیمایشی بهره گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل دو بخش برنامه های کودک تلویزیون (شبکه دو و آموزش)، و کارشناسان برنامه 6 سال مشغول به تحصیل در مدارس ابتدایی شهر - های کودک (شامل 30 نفر) و والدین کودکان 10 تهران می باشد که کلیه کارشناسان برنامه های کودک به صورت تمام شماری و تعداد 405 نفر از والدین (بر اساس فرمول کوکران و به صورت تصادفی طبقه ای با توجه ب ه دسته بندی مدارس در 1 . کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج – ایران 2 . استادیار گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج – ایران(نویسنده مسئول) 3 . مدرس گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج – ایران 98 / ارزیابی سه برنامه آموزشی کودک سیما بر پایه حیطه های برنامهسازی از دیدگاه والدین و کارشناسان کودک مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز) به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب گردیدند . جهت جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته به همراه سی دی برنامه های برنامه های مورد نظر برای افراد نمونه ارسال و داده های تحقیق جمع آوری گردید. آنالیز واریانس چند متغیره نشان می دهد که بین نظرات کارشناسان و اولیاء در سه برنامه گل آموز، دختر من و کار و کوشا در شاخص های اجرا، اثربخشی و هماهنگی، تفاوت معنی داری وجود دارد؛ به این معنی که در حیطه ی اجر ا برنامه کار و کوشا نسبت به دو برنامه دیگر در سطح بالاتری قرار گرفته است. در حیطه اثربخشی برنامه دختر من نسبت به دو برنامه دیگر تفاوت معنادار وجود دارد و سطح اثربخشی این برنامه در حیطه مهارت درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. در خصوص حیطهی نگرش در برنامه دختر من نسبت به دو برنامه دیگر تفاوت معناداری وجود دارد و پس از آن برنامه کار و کوشا قرار گرفته است. واژگان کلیدی: ارزیابی، برنامه های تلویزیونی، کودکان، دخترمن، کاروکوشا، گل آموز، حیطه های برنامه سازی. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: ارزیابی؛ برنامه های تلویزیونی؛ کودکان؛ دخترمن؛ کاروکوشا؛ گل آموز؛ حیطه های برنامه سازی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 20 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 184 |