تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,249 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,894 |
مدیریت هوشمند شارژ و دشارژ باتری خودروهای برقی به منظور کنترل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه بر اساس فناوری خودروی برقی به شبکه | ||
روشهای هوشمند در صنعت برق | ||
مقاله 9، دوره 16، شماره 61، خرداد 1404، صفحه 157-176 اصل مقاله (1017.35 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
امین نظرلو* | ||
دانشکده مهندسی برق- واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران | ||
چکیده | ||
از جمله مسائل مهم و در عین حال نگرانکننده، آلودگیهای زیستمحیطی و هدررفت منابع انرژی فسیلی است. بهمنظور کاهش گازهای گلخانهای و آلودگی هوای ناشی از مصرف سوختهای فسیلی، استفاده از خودروهای برقی امری ناگزیر بهنظر میرسد. با افزایش روزافزون خودروهای برقی و درنتیجه تحمیل بار بیشتر به شبکه قدرت، ارائه روشی جدید بهمنظور کنترل ولتاژ و مدیریت شارژ و دشارژ خودروهای برقی و حداقلسازی تلفات شبکه ضروری است. با این وجود، اجتماع خودروهای برقی در یک سیستم تجمیعکننده و انرژی حاصل از باتریهای آنها، یک منبع عظیم ذخیره انرژی را فراهم مینماید. هماهنگی و کنترل مناسب شارژ و دشارژ خودروهای برقی براساس تکنولوژی خودروبرقی به شبکه (V2G)، نهتنها میتواند اثرات نامطلوب ناشی از افزایش نفوذ خودروهای برقی را به حداقل برساند بلکه میتواند سبب بهبود پروفیل ولتاژ شبکه نیز شود. در این مقاله، بهمنظور کنترل کمیتهای متغیر تولید و مصرف، یک الگوریتم جدید با تابع هدف متغیر پیشنهاد شده است. در روش پیشنهادی کنترل ولتاژ نقطه اتصالی (PCC) و مدت زمان شارژ/دشارژ در یک بازه معین، که بستگی به شرایط عملکردی مختلف دارد، به عنوان تابع هدف قابل تغییر در نظر گرفته شده است. همچنین، محدودیتهایی برای وضعیت شارژ (SOC) باتری خودروهای برقی در نظر گرفته شده است. کاهش تلفات شبکه در پیک بار و ایجاد هماهنگی مناسب بین شارژ و دشارژ که منجر به شارژ کامل خودروهای برقی در انتهای سیکل شارژ میشود، از دیگر مزایای استفاده از روش پیشنهادی هستند. شبیهسازیها برای یک سیستم توزیع 14 باسه IEEE مجهز به تکنولوژی خودروبرقی به شبکه براساس الگوریتم تابع هدف متغیر (VOF) پیشنهادی برای هر دو حالت شارژ و دشارژ با استفاده از نرمافزار شبیهسازی متلب انجام یافته و برای سناریوهای مختلفی ارائه شده است. در نهایت، نتایج حاصل از روش پیشنهادی با نتایج روش مرسوم مقایسه شده و برتری عملکرد آن به اثبات رسیده است. | ||
تازه های تحقیق | ||
- فناوری خودروبرقی به شبکه براساس یک روش کنترلی با تابع هدف قابل تغییر ارائه شده است. - تابع هدف و قیود بسته به شرایط عملکردی مختلف انعطاف داشته و در مقادیر مناسب تنظیم میشوند. - میزان وضعیت شارژ باتریهای خودروهای برقی در طول یک چرخه کنترل شده و همگی باتریها در انتهای چرخه بهطور کامل شارژ میشوند. - ولتاژ نقطه اتصالی در طول عملکرد سیستم کنترلی در بازه مجاز معین کنترل میشود. - تلفات توان در پیک بار بطور قابل ملاحظهای کاهش مییابد. - مدت حمایت از شبکه در حالت دشارژ در طول پیک بار یا زمان شارژ باتریها در کمباری یکی از پارامترهای مؤثر در تعیین میزان تغییرات تابع هدف و دیگر قیود است. | ||
کلیدواژهها | ||
پیکسایی؛ تولید انرژی توزیعشده؛ خودروبرقی به شبکه؛ خودروبرقی؛ درهزدایی؛ شبکه به خودروبرقی | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
[1] E.L. Karfopoulos, N.D. Hatziargyriou, "Distributed coordination of electric vehicles providing V2G services", IEEE Trans. on Power Systems, vol. 31, no. 1, pp. 329-338, Jan. 2016 (doi: 10.1109/TPWRS.2015.2395723). [2] A.Y.S. Lam, K. Leung, V.O.K. Li, "Capacity estimation for vehicle-to-grid frequency regulation services with smart charging mechanism", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 7, no. 1, pp. 156-166, Jan. 2016 (doi: 10.1109/TSG.2015.2436901). [3] Y. Fan, W. Zhu, Z. Xue, L. Zhang, Z. Zou, "A multi-function conversion technique for vehicle-to-grid applications", Energies, vol. 8, no. 8, pp. 7638-7653, July 2015 (doi: 10.3390/en8087638). [4] M. Abdollahi, M. Moazzami, "Day-ahead coordination of vehicle-to-grid operation and wind power in security constraints unit commitment (SCUC)", Journal of Intelligent Procedures in Electrical Technology, vol. 6, no. 22, pp. 49-56, Sept. 2015 (in Persian) (dor: 20.1001.1.23223871.1394.6.22.5.1). [5] M. Saeedirad, E. Rokrok, and M. Joorabian, "Technical and economic management of energy distribution to reduce charging costs and reduction", Journal of Intelligent Procedures in Electrical Technology, vol. 14, no. 54, pp.59-74, Sept. 2023 (in Persian) (dor: 20.1001.1.23223871.1402.14.54.4.0). [6] J. Donadee, M. D. Ilić, "Stochastic optimization of grid to vehicle frequency regulation capacity bids", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 5, no. 2, pp. 1061-1069 Mar. 2014 (doi: 10.1109/TSG.2013.2290971). [7] M. Ansari, A.T. Al-Awami, E. Sortomme, M.A. Abido, "Coordinated bidding of ancillary services for vehicle-to-grid using fuzzy optimization", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 6, no. 1, pp. 261-270, Jan. 2015 (doi: 10.1109/TSG.2014.2341625). [8] J. Kim, J. Lee, S. Park, J. Choi, "Power scheduling scheme for a charging facility considering the satisfaction of electric vehicle users", IEEE Access, vol. 10, no. 1, pp. 25153 - 25164, Feb. 2022 (doi: 10.1109/ACCESS.2022.3151355). [9] H. Eskandari, M.R. Moradian, "Direct torque compound control of induction motors to increase the battery [10] A. Sangswang, M. Konghirun, "Optimal strategies in home energy management system integrating solar power, energy storage, and vehicle-to-grid for grid support and energy efficiency", IEEE Trans. on Industry Applications, vol. 56, no. 5, p.p. 5716 – 5728, Oct. 2020 (doi: 10.1109/TIA.2020.2991652). [11] A. Nazarloo, M.R. Feyzi, M. Sabahi, M.B.B. Sharifian, "Improving voltage profile and optimal scheduling of vehicle to grid energy based on a new method", Advances in Electrical and Computer Engineering vol. 18, no. 1, pp. 81-88, March 2018 (doi: 10.4316/AECE.2018.01010). [12] A. Nazarloo, M.R. Feyzi, M. Sabahi, M.B.B. Sharifian, "Energy management of electric vehicles aggregator using a new multi-objective algorithm", Journal of Energy Management and Technology, vol. 2, no. 2, pp. 20-30, June 2018 (doi: 10.22109/jemt.2018.118868.1063). [13] Y. Zhang, J. Sun, C. Wu, "vehicle-to-grid coordination via mean field game", IEEE Control Systems Letters, vol. 6, no. 1, pp. 2084-2089, Dec. 2021 (doi: 10.1109/LCSYS.2021.3139266). [14] M. Ahmad, Y. Abouelseoud, N.H. Abbasy, S.H. Kamel, "Hierarchical distributed framework for optimal dynamic load management of electric vehicles with vehicle-to-grid technology", IEEE Access, vol. 9, no. 1, pp. 164643-164658, Dec. 2021 (doi: 10.1109/ACCESS.2021.3134868). [15] Z. Yang, X. Huang, T. Gao, Y. Liu, S. Gao, "Real-Time energy management strategy for parking lot considering maximum penetration of electric vehicles", IEEE Access, vol. 10, pp. 5281 – 5291, Jan. 2022 (doi: 10.1109/ACCESS.2022.3141377). [16] A. Nazarloo, "Improving the voltage profile using intelligent control of electric vehicle charging and discharging based on V2G technology in a sample distribution system", Proceeding of the NCEEIS, pp. 1-6, Najafabad, Iran, May/June 2022 (in Persian). [17] Z. Wang, S. Wang, "Grid power peak shaving and valley filling using vehicle-to-grid systems", IEEE Trans. on Power Delivery, vol. 28, no. 3, pp. 1822-1828, July 2013 (doi: 10.1109/TPWRD.2013.2264497). [18] E. Sortomme, M. El-Sharkawi, "Optimal combined bidding of vehicle-to-grid ancillary services", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 70–79, March 2012 (doi: 10.1109/TSG.2011.2170099). [19] M. Singh, K. Thirugnanam, P. Kumar, I. Kar, "Real-Time coordination of electric vehicles to support the grid at the distribution substation level", IEEE System Journal, vol. 9, no. 3, pp. 1000-1010, Sept. 2015 (doi: 10.1109/JSYST.2013.2280821). [20] A. Kavousi-Fard, T. Niknam, M. Fotuhi-Firuzabad, "Stochastic reconfiguration and optimal coordination of V2G plug-in electric vehicles considering correlated wind power generation", IEEE Trans. Sustainable Energy, vol.6, no.3, pp. 822-830, July 2015 (doi: 10.1109/TSTE.2015.2409814). [21] A. Nazarloo, "Variable objective function algorithm in charging-discharging scheduling for vehicle-to-grid services", Proceeding of the NCEEIS, pp. 1-6, Najafabad, Iran, May/June 2022. [22] C. Wu, H. Mohsenian-Rad, J. Huang, "Vehicle-to-aggregator inter-action game", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 434–442, Mar. 2012 (doi: 10.1109/TSG.2011.2166414). [23] E. Sortomme, M.A. El-Sharkawi, "Optimal scheduling of vehicle-to-grid energy and ancillary services", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 351-359, March 2012 (doi: 10.1109/TSG.2011.2164099). [24] N. Chen, M. Wang, M. Zhang, X. Shen, "Energy and information management of electric vehicular network: A survey”, IEEE Communications Surveys and Tutorials, vol. 22, no. 2, pp. 967-997, March 2020 (doi: 10.1109/COMST.2020.2982118). [25] Y. Ota, H. Taniguchi, T. Nakajima, K. Liyanage, J. Baba, A. Yokoyama, "Autonomous distributed V2G (Vehicle-to-Grid) satisfying scheduled charging", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 559–564, March 2012 (doi: 10.1109/TSG.2011.2167993). [26] Y. Ma, T. Houghton, A. Cruden, D. Infield, "Modeling the benefits of vehicle-to-grid technology to a power system", IEEE Trans. on Power Systems, vol. 27, no. 2, pp. 1012–1020, May 2012 (doi: 10.1109/TPWRS.2011.2178043). [27] M. Singh, P. Kumar, I. Kar, "Implementation of vehicle to grid infrastructure using fuzzy logic controller", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 565–577, March 2012 (doi: 10.1109/TSG.2011.2172697). [28] M. Singh, P. Kumar, I. Kar, "Designing a multi charging station for electric vehicles and its utilization for the grid support", Proceeding of the IEEE/PES, pp. 1-8, San Diego, CA, USA, July 2012 (doi: 10.1109/PESGM.2012.6344868). [29] K. Kaur, N. Kumar, M. Singh, "Coordinated power control of electric vehicles for grid frequency support: MILP-based hierarchical control design", IEEE Trans. on Smart Grid, vol. 10, no. 3, pp. 3364-3373, May 2019 (doi: 10.1109/TSG.2018.2825322). [30] S. Karimi-Arpanahia, M. Jooshakib, S.A. Pourmousavia, M. Lehtonenc, "Leveraging the flexibility of electric vehicle parking lots in distribution networks with high renewable penetration", International Journal of Electrical Power and Energy Systems, vol. 142, pp. 1-15, June 2022 (doi: 10.1016/j.ijepes.2022.108366). | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 186 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 113 |