| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,557,011 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,783 |
فصلنامه علوم رفتاری/43 ارتباط متقابل محیط با مقوله آموزش و یادگیری | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 9، شماره 31، خرداد 1396، صفحه 43-54 اصل مقاله (268.38 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مهرنوش زارعی فر* 1؛ افسون گودرزپور عراقی2 | ||
| 1دانشآموخته کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی، دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | ||
| 2استادیار و عضو هیات علمی دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز | ||
| چکیده | ||
| چکیده اشخاص ، اماکن و اشیاء می توانند هم به صورت نیروی بازدارنـده و هـم بـه گونـه ای تسـهیل کننده در مرحله ی یادگیری اثربخش باشند.این موضوع که محیط های آموزشی باید محـرک هـای لازم به منظور افزایش توان یادگیری را داشته باشد ، چندین دهه است که مورد مطالعه ی بسیاری از حوزه های مختلف دانش از جمله روانشناسی محیط قرار گرفته اسـت.اینگونـه محـیط هـا از اجـزا و عناصر متعددی تشکیل گردیده اند که همه ی آن ها در کنار یکدیگر معنی دار خواهند شد و کیفیت 1.دانشآموخته کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی، دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی 2.استادیار و عضو هیات علمی دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز 44/ارتباط متقابل محیط با مقوله آموزش و یادگیری و ویژگی هر یک در شکل گیری رفتار های گوناگون موثر می باشند.لذا برای دستیابی به یک محیط یادگیری مطلوب باید به شناخت گروههای مختلف یادگیرنده و الگوهای رفتـاری متفـاوت پرداخـت. پژوهش پیش روی با مروری بر مفاهیم یادگیری و محیط ، به بررسی ارتباط متقابل کیفیـت مکـان و میزان یادگیری در افراد پرداخته است.این تحقیق بصورت کیفـی بـوده و روش گـردآوری اطلاعـات مبتنی بر مرور متون و اسناد کتابخانه ای می باشد. واژگان کلیدی:روان شناسی محیطی ، فضاهای آموزشی ، علوم رفتاری ، ادراک و یادگیری | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژگان کلیدی:روان شناسی محیطی؛ فضاهای آموزشی؛ علوم رفتاری؛ ادراک و یادگیری | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 69 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 111 |
||