تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,550,265 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,694,449 |
Metalinguistic Feedback Use in Grammar Retention: A Case of Iranian High School Students | ||
Journal of New Trends in English Language Learning | ||
دوره 2، شماره 1، فروردین 2023، صفحه 57-70 اصل مقاله (453.2 K) | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jntell.2023.1979589.1044 | ||
نویسندگان | ||
Jafar Izadpanah1؛ Firooz Sadighi* 2؛ Leila Akbarpour3 | ||
1Ph.D. candidate, Department of English Language, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran | ||
2Professor of Applied Linguistics, Department of English Language, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran | ||
3Assistant Professor of TEFL, Department of English Language, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran | ||
چکیده | ||
این مطالعه با هدف تعیین اثربخشی بازخورد شفاهی صریح (EOF) در قالب بازخورد فرازبانی (تبیین) بر حفظ ساختارهای دستوری دانشآموزان دبیرستانی ایرانی انجام شد. برای دستیابی به این هدف، عملکرد فراگیران در نتیجه بازخورد شفاهی صریح مورد بررسی قرار گرفت. 60 دانش آموز دختر دبیرستانی انگلیسی زبان انگلیسی به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. پس از آن، یک آزمون گرامر برای مشاهده اثر بازخورد اصلاحی انجام شد. تکنیکهای آماری مورد استفاده برای اندازهگیری این اثرات، مجموعهای از آزمونهای تی مستقل و دو آنالیز واریانس یکطرفه بود. نتایج حاکی از تأثیر معنادار بازخورد فرازبانی شفاهی بر حفظ دستور زبان در طول زمان بود. | ||
کلیدواژهها | ||
Explicit feedback؛ grammatical structures؛ metalinguistic oral feedback؛ retention | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 147 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 139 |