تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,453,306 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,468,993 |
مروری تاریخی بر آموزش و تربیت معلم در ایران و جهان | ||
فصلنامه تاریخ | ||
دوره 16، شماره 61، شهریور 1400، صفحه 301-335 اصل مقاله (424.35 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مریم علی زاده فلاح* | ||
گروه علوم تربیتی،دانشکده علوم انسانی،واحد انار،دانشگاه آزاد اسلامی،انار،ایران | ||
چکیده | ||
پیچیدگی نقش معلم و انتظارات متعدد از معلم در شرایط جدید جهانی به فعالیت هایی فراتر از گذشته مانند کارآموزی و بازآموزی نیاز دارد. معلمان در جامعه، نقش مهمی در تحقق ارزش آفرینی از طریق انتقال مفاهیم و کمک به فراگیران در شکل دهی مطالب دریافت شده دارند. امروزه دیگر نقش معلمان تنها انتقال مطالب نیست؛ چرا که ایشان فراتر از آن می بایست در راستای اهداف جامعه قدم بردارند و به آموزش مطالب بپردازند. نگاهی اجمالی به رویدادهای تربیت معلم در سده های گذشته که متاثر از موقعیت های تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوره های متفاوت بوده است، این امکان را به ما می دهد تا با دیدگاه ها و شیوه های تربیتی معلمان در سده پیشین آگاهی می یابیم به گواه تاریخ تحول آموزش پرورش در سده های گذشته به ویژه در ایران باستان، معلمان مهم ترین نقش را در تربیت نوباوگان و انتقال تمدن، فرهنگ و دانش گذشتگان به نسل های آینده بر عهده داشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
معلم؛ تربیت معلم؛ آموزش و پرورش؛ شایستگی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 211 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 128 |