تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,358 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,966 |
ارزیابی»کیفیت خدمات برنامه ی آموزشی«مؤسسات آموزش عالی استان قزوین | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 7، شماره 26، اسفند 1394، صفحه 9-30 اصل مقاله (536.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عصمت طاهرخانی* 1؛ ناصر حمیدی2 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژیک،گروه مدیریت،دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، | ||
2دانشیار، دکترای مدیریت صنعتی،گروه مدیریت ،دانشکدهمدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین | ||
چکیده | ||
کیفیتآموزشی ازجملهدغدغههاییاستکههمیشهنظامآموزش و پرورشبرایدسـتیابیبـه آنتلاشمیکند.ارتقایمستمر کیفیتآموزشمسـتلزماسـتفادهاز ارزیـابیآموزشـیاسـت.بنـابراین سنجش کیفیت برنامه خدمات آموزشی موسساتآموزش عالی و ارزیابی کارایی این موسسات از اهمیت بالایی برخوردار است.نتایج ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات بر اساس مقیاسAQIPنشان مـیدهـد که میانگین کلی نمرات بهبود کیفیت آموزشـی در موسسـات آمـوزش عـالی اسـتان قـزوین از دیـدگاه دانشجویان برابر با24/2و از دیدگاه اعضای هیئت علمـی برابـر بـا64/2درطیـف5درجـهای لیکـرتمیباشد.در بخش دیگری از مطالعه حاضر به اولویتبندی زیرمقیاسهایAQIPاز دیدگاه دانشـجویان و اعضای هیئت علمی پرداخته شد.نتایج نشان میدهد که زیرمقیاس رهبری و ارتباطـات، برنامـهریـزی بهبود و ایجاد روابط مبتنی برهمکاری از دیدگاه دانشجویان بهترتیب دارای رتبه اول تا سـوم بـوده کـه حاکی از اهمیت بالای مدیریت، برنامهریزی و همکاری نزد دانشجویان میباشـد.همچنـین از نتـایج بـر میآید که در دیدگاه اعضای هیئت علمی، ایجاد روابط مبتنی برهمکاری، رهبری و ارتباطات و کمک به یادگیری دانشجویان حائز رتبه اول تا سومبوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی:برنامه ی خدمات آموزشی؛ برنامه بهبود کیفیت آموزشی؛ ارزیابی آموزشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 12 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 57 |