تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,450,582 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,467,222 |
رابطۀ میان استفاده از تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 6، شماره 22، اسفند 1393، صفحه 85-104 اصل مقاله (292.56 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
آفرین صفری* 1؛ زهرا طاهری2 | ||
1مربی گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیامنور، خرم آباد، ایران | ||
2دانشجوی دکتری جامعه شناسی اقتصاد و توسعه، دانشگاه اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
مهمترین هدف آموزش عالی، یادگیری و تخصص دادن به دانشجواست، که ممکن است با برنامههای تکنولوژی آسانتر و با کیفیت تر شود، البته چنان چه به هر دلیلی پیشرفت تحصیلی میسر نشود، یا لااقل به میزان قابل توجهی صورت نگیرد، هم جامعه متضرر می شود و هم افراد)دانشجویان(، لذا در این مطالعه قصد بر آن است که به بررسی رابطه بین تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی پرداخته شودپژوهش، یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود.جامعه آماری این پژوهش را کلیهدانشجویان دانشگاه پیام نور خرم آباد که در سال1393مشغول به تحصیل بودند، تشکیل داده است.حجم نمونه به صورت تصادفی طبقه ای400نفر انتخاب شد و دادهها با پرسشنامه مشتمل بر سه بخش مشخصات جمعیت شناختی تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی، جمعآوری گردید. نتایج نشان داد بین تکنولوژی آموزشی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنیداری وجود دارد)05/0<P.( در بین ابعاد تکنولوژی آموزشی، دانش استاد، نحوة تدریس و تلاش استاد، استفاده از کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای آموزشی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنیدار داشتند)05/0<P.(با توجه به وجود ارتباط بین تکنولوژی آموزشی با پیشرفت تحصیلی، توصیه میشود، مسئولین برنامههایی را اتخاذ نمایند که موجبات ارتقای استفاده از تکنولوژی آموزشی برای دانشجویان شوند و به این ترتیب در افزایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر گذار باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی:تکنولوژی آموزشی؛ دانش استاد؛ نحوة تدریس و تلاش استاد؛ پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 82 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 560 |