| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,563,992 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,735 |
رابطۀ میان استفاده از تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 6، شماره 22، اسفند 1393، صفحه 85-104 اصل مقاله (292.56 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| آفرین صفری* 1؛ زهرا طاهری2 | ||
| 1مربی گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیامنور، خرم آباد، ایران | ||
| 2دانشجوی دکتری جامعه شناسی اقتصاد و توسعه، دانشگاه اصفهان، ایران | ||
| چکیده | ||
| مهمترین هدف آموزش عالی، یادگیری و تخصص دادن به دانشجواست، که ممکن است با برنامههای تکنولوژی آسانتر و با کیفیت تر شود، البته چنان چه به هر دلیلی پیشرفت تحصیلی میسر نشود، یا لااقل به میزان قابل توجهی صورت نگیرد، هم جامعه متضرر می شود و هم افراد)دانشجویان(، لذا در این مطالعه قصد بر آن است که به بررسی رابطه بین تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی پرداخته شودپژوهش، یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود.جامعه آماری این پژوهش را کلیهدانشجویان دانشگاه پیام نور خرم آباد که در سال1393مشغول به تحصیل بودند، تشکیل داده است.حجم نمونه به صورت تصادفی طبقه ای400نفر انتخاب شد و دادهها با پرسشنامه مشتمل بر سه بخش مشخصات جمعیت شناختی تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی، جمعآوری گردید. نتایج نشان داد بین تکنولوژی آموزشی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنیداری وجود دارد)05/0<P.( در بین ابعاد تکنولوژی آموزشی، دانش استاد، نحوة تدریس و تلاش استاد، استفاده از کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای آموزشی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنیدار داشتند)05/0<P.(با توجه به وجود ارتباط بین تکنولوژی آموزشی با پیشرفت تحصیلی، توصیه میشود، مسئولین برنامههایی را اتخاذ نمایند که موجبات ارتقای استفاده از تکنولوژی آموزشی برای دانشجویان شوند و به این ترتیب در افزایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر گذار باشند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژگان کلیدی:تکنولوژی آموزشی؛ دانش استاد؛ نحوة تدریس و تلاش استاد؛ پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 88 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 561 |
||