تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,192 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,851 |
آسیب شناسی برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 6، شماره 21، آذر 1393، صفحه 37-50 اصل مقاله (274.74 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سمیرا بکان* 1؛ وحیده علیپور2؛ ایرج ساعی ارسی3 | ||
1دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران | ||
2استادیار برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران | ||
3استادیارجامعه شناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران | ||
چکیده | ||
هدفاصلیاینپژوهشآسیبشناسیبرنامهدرسیزبانانگلیسیمقطعمتوسطهبراساس مدلوینشتینوفانتینیازدیدگاهدبیرانشهرکرجمیباشد.راهبرداصلیتحقیقدراینپژوهش، کیفیاست.برایگردآوریدادههاازروشمصاحبهیساختارنیافتهاستفادهشدهاست.جامعهیمورد بررسیدراینپژوهششاملکلیهیدبیرانانگلیسیزنومردشهرکرجمیباشد.تعدادافرادنمونهبا معیلراشباعنظریتعیینگردید.کهبعدازمصاحبهبا25دبیرمصاحبهبهحداشباعرسید.یافتههای حاصلازتجزیهوتحلیلدادهها،شاملتئوریزمینهایاستکهبرطبقآنآسیبهایبرنامهیدرسی زبانانگلیسیمقطعمتوسطهاز این قرار میباشد:قدیمیبودنکتابهایزبانخارجه،مطلوبنبودن محتوایکتابزبانخارجه،عدمتمرکزبرنامهیدرسیبرمهارتهایچهارگانهزبانخارجه،مجرب نبودندبیرانزبانخارجهوعدمتسلطآنهابرروشهاینوینومؤثرتدریس،محتوایمبنیبرگرامر،تکیهبرمحیطمبتنیبرمتن،دانشآموزانبیعلاقهوبیانگیزهدریادگیریزبانخارجه،تألیف کتاببرمبنایروشترجمهیدستوریدرعوضتألیفبرمبنای یادگیریازطریقمحاورهومکالمه میباشد کلیدواژگان:زبانانگلیسیبهعنوانزبانخارجه،مقطعمتوسطه،برنامهدرسیزبان انگلیسی | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژگان:زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه؛ مقطع متوسطه؛ برنامه درسی زبان انگلیسی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 23 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 60 |