| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,572,480 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,273,210 |
مطالعه رابطه مدیریت دانش باهوش سازمانی | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 6، شماره 20، شهریور 1393، صفحه 39-64 اصل مقاله (503.06 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| ایرج ساعی ارسی* 1؛ مهدی بهمنش2؛ وحیده علیپور3 | ||
| 1استادیار جامعه شناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایران | ||
| 2دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، کرج، ایران | ||
| 3استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه اسلامی، واحد کرج، کرج، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر مطالعهرابطهمدیریتدانشباهوشسازمانیدر میانمدیرانآموزشو پرورشغربوجنوبغربیشهرستانهایاستانتهران است.روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است.جامعهآماریتحقیقشاملکلیهمدیرانآموزشوپرورشغربوجنوبغربیشهرستانهای استانتهران میباشدکهبراساسآخرینآمارواطلاعاتتعداداینمدیران356نفرمیباشد.با استفادهازروشنمونهگیریطبقهای،185نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.بهمنظورسنجش متغیرهایمورداستفادهدرپژوهشازدوپرسشنامهمدیریتدانشزارعخلیلی)1390(،هوش سازمانی آلبرخت)2002(استفادهگردید.روایی هر دو پرسشنامه توسط صاحبنظران تأیید شد و پایایی پرسشنامه با توجه به محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای هوش سازمانی94/0، برای مدیریتانش87/0به دست آمد.برای تجزیه و تحلیل از روشهای آماری توصیفی و آمار استنباطی)ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام(استفاده شد.یافتههای پژوهش نشان داد که بین مدیریت دانش و هوش سازمانی رابطهی معناداری وجود دارد.نتایج همچنین نشان داد که بین تمامی ابعاد آن– خلق دانش، ذخیره دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش-با هوش سازمانی رابطه وجود دارد.نتایج رگرسیون گام به گام همچنین نشان داد که سه بعد ذخیره دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش توانایی پیش بینی هوشسازمانی را دارند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلید واژهها:هوش سـازمانی؛ مـدیریت دانـش؛ خلـق دانـش؛ ذخیـره دانـش؛ تسـهیم دانـش؛ بکارگیری دانش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 53 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 39 |
||