تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,265 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,900 |
مقایسه رویکرد یادگیری فعال در دبیرستانهای دخترانه هوشمند و عادی شهر کرج | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 6، شماره 20، شهریور 1393، صفحه 83-104 اصل مقاله (343.95 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
پرنیان تقی پور هویزی* 1؛ سعید صفایی موحد2؛ زهرا لبادی3 | ||
1دانش آموخته ی کارشناسی ارشد رشته ی برنامه ریزی آموزشی،گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، البرز،کرج،ایران | ||
2استاد یار گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه تهران، ایران | ||
3استادیار گروه آموزش ابتدایی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج،البرز،ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش باهدف مقایسه رویکرد یادگیری فعال دردبیرستانهای دخترانه هوشمند و عادی شهرکرج درسال92-1391انجام شد.جامعه آماری این پژوهش شامل کل دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه شهرکرج میباشد.طبق جدول مورگان نمونههای این تحقیق380نفر میباشند.روش پژوهش توصیفی-پیمایشی است.برای تحلیل دادههای آماری ازآزمونهایTگروه مستقل و رتبه بندی فریدمن استفاده شده است.برای جمع آوری دادهها ازپرسشنامه محقق ساخته)مبتنی بررویکرد یادگیری فعال دیوید سیلبرمن(شامل8مؤلفه ،26سؤال که باطیف مقیاس3درجه لیکرت تنظیم شدهاستفاده شده است.روایی صوری و محتوا با استفاده از نظر متخصصان و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ75/محاسبه شده است.نتایج حاکی از آن است که از8مؤلفه یادگیری فعال،مؤلفههای تنوع در موقعیت آموزشی ،فرصت برای مشارکت گروهی،بهره گیری ازتخصص فراگیرندگان،انتقال یادگیری،حل مسائل واقعی وارتباط بین مطالب جدید وآموختههای قبلی در بین دو دبیرستان هوشمند وعادی بین نمرات آنها تفاوت معناداریوجود ندارد ومؤلفه میزان عمق ارائه محتوی درگروه دبیرستانهای هوشمند بیشترازعادی است.ومیزان تعادل میان سه حوزه عاطفی ،شناختی ،رفتاری دردبیرستانهای عادی از دبیرستانهای هوشمند بیشتر است. | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژهها:یادگیری فعال؛ دبیرستانهای دخترانه هوشمند؛ دبیرستانهای دخترانه عادی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 17 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 18 |