تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,188 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,848 |
رابطه سبکهای هویت و سبکهای تفکر با مسوولیت پذیری دانش آموزان | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 4، شماره 13، آذر 1391، صفحه 139-150 اصل مقاله (295.85 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
پروین محمدی گوندره* | ||
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبکهای هویت و سبکهای تفکربا مسوولیت پذیری دانش آموزان شکل گرفت.از جامعه آماری شامل3500نفر دانش آموز دختر دوره پـیش دانشـگاهی بـه روش خوشـهایچنـد مرحلهایو بر اساس جدول مورگان،348نفر انتخاب شده و برای آنها پرسشنامههای مورد نظر اجرا شد. برای جمع آوری دادههااز پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ–واگنر،پرسشنامه سبکهای هویت برزونسـکی وپرسشنامه مسوولیت پذیری کرمی ونعمتی،استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد بین سبکهای هویت و مسوولیت پذیری ارتباط معنی دار وجود دارد.همچنـین بـین سبکهای تفکر با مسوولیت پذیری ارتباط معنی دار وجود دارد.سهم سبکهایهویت در پـیش بینـی مسـوولیت پذیری ،از سبکهای تفکر بیشتر است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: سبکهای تفکر؛ سبکهای هویت؛ مسوولیت پذیری؛ دانش آموزان پیش دانشگاهی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 17 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 29 |