تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,554,387 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,727,391 |
مقایسه احساس تنهایی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و عادی | ||
فصلنامه تحقیقات روانشناختی | ||
دوره 12، شماره 37، بهمن 1399، صفحه 39-44 اصل مقاله (565.89 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سمانه مردانی1؛ فرحناز کیان ارثی* 2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران. | ||
2استادیار گروه روان شناسی دانشگاه دولتی سمنان، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، مقایسه احساس تنهایی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و عادی است. طرح پژوهش حاضر مطالعات توصیفی و از نوع علی مقایسه ای است. جامعه ی آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس منطقه 9 شهر تهران در سال 1396-1395 می باشد. روش نمونه گیری به صورت تصادفی می باشد. بدین صورت که از میان دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی 60 نفر به شیوه ی تصادفی انتخاب شدند. از مقیاس تنهایی کودکان آشر و مقیاس اختلالات یادگیری کلورادو برای جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس و از نرم افزار spss22 استفاده شد. یافته ها نشان داد، دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری از احساس تنهایی بیشتری برخوردار هستند. از آن جایی که احساس تنهایی مؤلفه ی مهمی در سلامت روانی محسوب می شود لذا توصیه می شود در کنار آموزش های دریافتی به منظور برطرف شدن اختلالات یادگیری به مهارت های کاربردی به منظور مقابله با احساس تنهایی نیز توجه گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
احساس تنهایی؛ اختلالات یادگیری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 141 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 108 |