تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,184 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,842 |
اثربخشی شناخت درمانی گروهی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان دانش آموزان | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 3، شماره 10، اسفند 1390، صفحه 57-68 اصل مقاله (263.08 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
دکتر محمد قمری* 1؛ حسن الهی فر2 | ||
1Counselor_ghamari@yahoo.com . -1 گروه مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر ،ایران | ||
2Elahifar_2010@yahoo.com . -2 کارشناس ارشد مشاوره، مدرس دانشگاه پیام نور واحد سلطانیه | ||
چکیده | ||
چکیده هدف: هدف تحقیق حاضر تعیین اثر بخشی شناخت درمانی گروهی بر کاهش اضطراب عمومی و اضطراب دانش آموزان بود. روش: برای انجام تحقیق با استفاده از پرسشنامه اضطراب کتل و مقیاس اضطراب امتحان ساراسون 60 نفر از دانش آموزان که دارای اضطراب بالایی بودند ( 30 نفر اضطراب امتحان، 30 نفر اضطراب عمومی) انتخاب و در 4 گروه جایگزین شدند (دو گروه آزمایش و دو گروه کنترل). سپس جلسات شناخت درمانی به تعداد 10 جلسه برگزار شد. بعد از اجرای جلسات داده های جمع آوری شده مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها : نتایج نشان داد که شناخت درمانی گروهی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان تأثیر دارد. اثر بخشی شناخت درمانی در کاهش اضطراب عمومی و اضطراب امتحان تفاوت نداشت. واژه های کلیدی اضطراب عمومی، اضطراب امتحان، شناخت درمانی گروهی | ||
کلیدواژهها | ||
واژه های کلیدی اضطراب عمومی؛ اضطراب امتحان؛ شناخت درمانی گروهی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 44 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 37 |