تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,444,651 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,462,811 |
بررسی نقش باز یهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم آموزش و مقایسه اعداد ریاضی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر ری | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 3، شماره 9، آذر 1390، صفحه 85-100 اصل مقاله (278.54 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
دکتر علی شریعتمداری* 1؛ دکتر قدسی احقر2؛ دکتر مریم سیف نراقی3؛ نسرین قنبری4 | ||
1. استاد دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. | ||
2دانشیار پژوهشگاه مطالعات و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. | ||
3استاد دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. | ||
4نویسنده مسوول: دانش آموخته دوره دکتری رشته برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از این پژوهش بررسی اثر بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم برنامه درسی ریاضی دانش آموزان بود. جامعه 89 بود. حجم نمونه طبق - مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر ری در سال تحصیلی 90 فرمول کوکران 50 نفر از دانش آموزان پایه اول با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 25 نفری (گروه آزمایش و گروه کنترل) قرار داده شدند. جهت جمع آوری داده ها از آزمون 30 سوالی در دو زمینه مفهوم آموزش اعداد (عددنویسی) و مفهوم مقایسه اعداد(کمتر ، بیشتر و مساوی) استفاده شد. بازیهای آموزشی( 6بازی) طی 10 جلسه انجام شد. این پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه t همبسته، آزمون t کنترل و مرحله پیگیری است. جهت تحلیل داد ه ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی(آزمون گروههای مستقل) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم برنامه درسی ریاضی در زمینه مفاهیم عددنویسی، کمتر، بیشتر و مساوی در دانش آموزان مؤثر است. کلید واژه ها: بازیهای آموزشی، یادگیری، مفاهیم برنامه درسی ریاضی، مفهوم عدد نویسی، مفهوم مقایسه اعداد (کمتر، بی شتر و مساوی). | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژه ها: بازیهای آموزشی؛ یادگیری؛ مفاهیم برنامه درسی ریاضی؛ مفهوم عدد نویسی؛ مفهوم مقایسه اعداد (کمتر؛ بی شتر و مساوی) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 126 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 391 |